Wyższa technika rozjazdowa

  • Jak informują przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe SA – nowe rozjazdy montowane właśnie w rejonie modernizowanej stacji Czechowice-Dziedzice mają być zainstalowane wprost ze specjalnych platform, dzięki transportowi urządzeń „w blokach”. Ma to znacznie skrócić proces ich instalacji.

Łącznie na odcinku Goczałkowice-Zdrój – Czechowice–Dziedzice – Zabrzeg planowany jest montaż 119 rozjazdów, zapewnią większy poziom bezpieczeństwa podróżowania . Dwa z nich, ponad czterdziestometrowe rozjazdy są aktualnie montowane w rejonie stacji Czechowice-Dziedzice. To kolejne nowe urządzenia zabudowywane w torach, które przywieziono właśnie „w blokach”. Transport blokowy to przewóz rozjazdów na specjalnych platformach umożliwiających załadunek, przewóz i rozładunek tych urządzeń bez konieczności demontażu. Takie rozwiązanie sprawia, że rozjazd w pełni zachowuje parametry, ważne m.in. dla bezpiecznego i sprawnego przejazdu pociągów. Rozjazd zabezpieczony jest też przed ewentualnymi odkształceniami i uszkodzeniami podczas transportu. „Tradycyjny” przewóz rozjazdów wymaga demontażu u producenta, dostawa odbywa się w częściach i wymaga ponownego złożenia rozjazdu na placu budowy, co znacznie wydłuża czas całej instalacji.

PKP PLK przypomina także, że realizacja projektu „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg” obejmuje kompleksową przebudowę torów, sieci trakcyjnej. Cała robota, której zakończenie zaplanowane jest na październik 2023 roku, wyceniona zostało na 1,4 mld zł i współfinansowane jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Fot. PKP PLK

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *