Herby Nowe po nowemu

  • Herby Nowe to ważna z punktu widzenia ruchu towarowego stacja węzłowa położona na Magistrali Węglowej, czyli linii kolejowej 131 (C-E 65) oraz 181 do Oleśnicy. Od pewnego czasu trwa jej modernizacja a zakres prac jest dość szeroki.

„Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo” to projekt realizowany przez PKP PLK i ma na celu poprawić parametry szlaku (zwiększenie prędkości i przepustowości) oraz podnieść konkurencyjność kolei – głównie towarowej – w przewozach na osi północ-południe. Przypomnijmy, linia 131 stanowi najkrótszy ciąg łączący Trójmiasto z Górnośląskim Okręgiem Przemysłowym. Po zakończeniu prac planowany jest także rozwój ruchu pasażerskiego dalekobieżnego w wymiarze większym niż dotychczasowy. Będzie to możliwe ze względu na wpisanie całego ciągu tej trasy w umowę PSC (Public Service Contract) zawieraną między PKP Intercity a Ministerstwem Infrastruktury.

Jednym z punktów projektu jest przeprowadzenie robót w stacji Herby Nowe, która od kilku miesięcy znajduję się w przebudowie. Tory stacyjne w obrębie węzła, podobnie jak rozjazdy, wymieniane są na nowe, wzmacniane jest podtorze. Trwa budowa nowych komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które zastąpią dawne urządzenia mechaniczne scentralizowane oraz budynku LCS. Podróżni już niedługo skorzystają z nowych peronów, których montaż już się rozpoczął.

Modernizacja Herbów Nowych ma potrwać do końca bieżącego roku. Wtedy też rozpoczną się prace na odcinku Chorzów – Bytom – Tarnowskie Góry, co będzie wiązało się z całodobowym zamknięciem szlaku i utrudnieniami.

Do tematu wrócimy….

Tekst i foto: Jakub Soldatke

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *