A w Dąbrowie Górniczej….

  • Od kilku miesięcy trwa wielka przebudowa. Nie tylko dworca kolejowego ale i jego otoczenia. Dzisiaj w kilku słowach i zdjęciach relacja z tego sporego placu budowy w centrum miasta.

Wszystkie prace mają usprawnić komunikację drogową w mieście. W tym celu powstaje na przykład podziemne przejście pieszo-rowerowe, które ma połączyć perony z projektowanym centrum przesiadkowym oraz parkingami przy ul. Kościuszki i ul. Limanowskiego. Powstaje też nowy wiadukt, który niebawem zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy w centrum miasta, który skutecznie potrafił sparaliżować ruch drogowy w tym newralgicznym punkcie. Nowa konstrukcja ma skrócić czas przejazdu pomiędzy północną a południową częściami Dąbrowy Górniczej.

A na samym dworcu. Budowane są nowe perony, które będą wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i dynamiczną informację podróżnych. Dotychczasowy peron wyspowy jest gruntownie modernizowany, a ponadto w jego sąsiedztwie powstanie dodatkowy tor i peron od strony ul. Kolejowej. Wszystkie obiekty zostaną wyposażone w windy i dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. W ramach tych prac, w stacji Dąbrowa Górnicza będą także przebudowane tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem. I ciekawostka, harmonogram prac przewiduje również zabezpieczenie terenu od strony ul. Limanowskiego pod ewentualne, przyszłe dodatkowe tory i peron dla kolei aglomeracyjnej.

Opisane wyżej prace to efekt współpracy PKP PLK i Gminy Dąbrowa Górnicza. Wartość inwestycji to ok. 190 mln zł, w tym udział PLK to 38 mln zł. Zakończenie planowane jest w przyszłym roku .

Fot. Tomasz Szymczyk

2 komentarze

  1. Można tylko pogratulować samorządowcom, że się dogadują z PLK-ą. Pytanie czy zakres inwestycji obejmuje też remont dworca, a może tylko jego wyburzenie ?

  2. Bardzo dobrze, że harmonogram prac przewiduje również zabezpieczenie terenu od strony ul. Limanowskiego pod ewentualne, przyszłe dodatkowe tory i peron dla kolei aglomeracyjnej. Mam nadzieję, że zaniedługo również ruszą prace przy odbudowie linii nr.162 z Dąbrowy Górniczej do Dąbrowy Górniczej Strzemieszyc. To szansa, żeby po 28 latach wróciły na tą linię pociągi. No i oczywiście przydałyby się nowe przystanki na tej linii jak na przykład dawna Babia Ława.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *