Do Energylandii co godzinę pociągiem? Wkrótce

  • W Oświęcimiu – mieście położonym w niewielkiej odległości od granicy województwa śląskiego szykuje się rozkładowa rewolucja. Zmiany mają wejść w życie w połowie grudnia bieżącego roku, wraz z nastaniem nowego rozkładu jazdy. Takie są plany Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, które znalazły odzwierciedlenie w projekcie przyszłego harmonogramu kursowania pociągów.

Oświęcim to duża stacja węzłowa znajdująca się w zachodniej Małopolsce. W wyszukiwarkach internetowych znajdziemy połączenia z tejże miejscowości w kierunku Katowic (linia S8 Kolei Śląskich), Krakowa (przez Trzebinię) oraz Czechowic-Dziedzic i Cieszyna. Na próżno szukać jednak pociągów na linii 94 do Skawiny. Poza pociągiem superREGIO z Katowic do Zatoru uruchamianym przez spółkę Polregio w terminie od czerwca do końca września ruch pociągów pasażerskich jest zawieszony.

Taki stan rzeczy nie potrwa na szczęście zbyt długo i wraz z wejściem w życie nowej edycji rozkładu jazdy na rok 2022, pociągi pasażerskie na linii 94 mają ponownie wozić pasażerów. Łącznie zaplanowano 19 par w relacji Oświęcim – Skawina – Kraków, kursujących w stałym takcie co godzinę przez cały dzień. Przewoźnikiem zostaną Koleje Małopolskie, które w przeciągu kilku miesięcy zwiększą swój posiadania o osiem fabrycznie nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Będą to cztery sztuki znanych z naszego regionu Elfów2 oraz cztery sztuki Impulsów drugiej generacji z nowosądeckiego Newagu. Dla mieszkańców naszego regionu oznacza to mniej więcej tyle, że będzie można wygodnie dojechać m.in. do Energylandii w Zatorze o dogodnej dla siebie porze.

Trzymamy kciuki za udaną reaktywację w oczekiwaniu na realizację innej ważnej dla Górnego Śląska i Oświęcimia inwestycji. Do 2027 r. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego z dużą dozą prawdopodobieństwa zostanie zrealizowany projekt pod nazwą: „rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138: Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim”. Wówczas nastąpi postulowana od dawna reaktywacja połączeń z Oświęcimia do Tychów.

Tekst i zdjęcie: Jakub Soldatke

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *