Łatanie dziur między Zawodziem a Mysłowicami

  • PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą bieżące prace utrzymaniowe na linii kolejowej 138 Mysłowice – Katowice Zawodzie w celu utrzymania obecnych parametrów linii kolejowej wraz z odwołaniem ograniczeń prędkości.

Od grudnia ubiegłego roku znacznie wzrosła częstotliwość kursowania pociągów, głównie pasażerskich za sprawą powrotu dużej ilości połączeń pomiędzy Katowicami a Krakowem. To pokłosie zakończenia zasadniczych prac na modernizacyjnych na odcinku z Mysłowic do Krakowa. Jedynie szlak z Mysłowic do Katowic pozostał w pierwotnym stanie i choć po linii teoretycznie można poruszać się z prędkością 100 km/h, to nie jest to możliwe w pełnym wymiarze. Powód? Fatalna jakość infrastruktury na niektórych odcinkach. Co prawda i tutaj planowana jest modernizacja szlaku, jednak to melodia kilku następnych lat. Teraźniejszość nakazywała zarządcy zlikwidowanie ograniczeń prędkości i tak kilka tygodni temu pomiędzy Katowicami Zawodziem a Mysłowicami pojawiły się ekipy remontowe, które mają zlikwidować wszystkie niedogodności na tym szlaku.

Zakończyły się już prace przy wiadukcie nad ul. Krakowską oraz prace torowe w stacji Mysłowice. Wymieniane są rozjazdy w stacji Mysłowice. Między Mysłowicami a Katowicami Zawodziem prowadzone są prace przy jednym torze, które obejmują wymianę szyn, podkładów i części rozjazdowych. Zaplanowano też prace przy oczyszczaniu i podbiciu toru. Roboty mają zakończyć się w połowie 2021 roku – powiedziała nam Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.

W związku z prowadzonymi robotami za niektóre połączenia osobowe wprowadzono Zastępczą Komunikację Autobusową. Zwracamy się więc z prośbą do pasażerów korzystających z połączeń w kierunku Oświęcimia czy Krakowa by dokładnie sprawdzili czy pociąg, z usług którego zamierzają skorzystać na odcinku Katowice – Mysłowice nie jest obsługiwany komunikacją zastępczą.

2 komentarze

  1. Bo oczywiście nie dało się zrobić odcinka Katowice-Mysłowice wtedy gdy był rozgrzebany odcinek Mysłowice – Kraków. PKP to śmierdzący komunistyczny strup i stan umysłu.

  2. Na odcinku Mysłowice – Sosnowiec Jęzor była przeprowadzona rewitalizacja nie modernizacja. I mamy zastępczą komunikacje autobusową, naprawdę tak trudno pisać to poprawnie małymi literami?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *