Prace w Czechowicach-Dziedzicach z okna…

  • Dzień dzisiaj nieskory do włóczenia się ze sprzętem fotograficznym więc powstał pomysł zrobienia relacji fotograficznej z okna przejeżdżającego pociągu. Zamierzenia zostały zrealizowane w Czechowicach-Dziedzicach.

Pisaliśmy w ubiegłym tygodniu o tym (dokładnie tutaj: http://silesiainfotransport.pl/?p=44923,) że rozpoczęły się intensywniejsze prace przy modernizacji dworca, a może bardziej peronów i całej infrastruktury przy dworcu w Czechowicach-Dziedzicach. Zresztą nie tylko tam, bo i w Zabrzegu perony przechodzą modernizację a za kilkanaście tygodni z podobną sytuacją będziemy mieli do czynienia w Goczałkowicach-Zdroju.

Dzisiaj jednak przejechaliśmy przez „front” robót w Czechowicach-Dziedzicach. To największa inwestycja w gronie trzech wyżej wymienionych i utrudnienia (spowodowane nie tylko przez aktualne warunki atmosferyczne) potrwają tu najdłużej. Jak było wyżej, kilka dni temu prace tak naprawdę dopiero się rozpoczęły, to jednak korzystając z faktu, że przejeżdżaliśmy dzisiaj tamtędy pociągiem była okazja przyjrzeć się im bliżej. Oto, co zobaczyliśmy…

Fot. TymON

3 komentarze

  1. To dobrze, że wyremontowane będą stacje w Czechowicach, Zabrzegu i Goczałkowicach. Dobrze byłoby, jakby wraz z ta inwestycja wybudować nowy przystanek, może być o nazwie Czechowie – Dziedzice Zachód, przy ulicy Ochodzkiej, na rozwidleniu na Bielsko i Goczałkowice, tak, aby umożliwiać przesiadki pomiędzy pociągami relacji np. Katowice – Wisła bądź Cieszyn na pociągi relacji Chybie – Bielsko.

    Jakby już powstał taki przystanek, to na terenie miasta Czechwice – Dziedzice mogłyby się zatrzymywać pociągi Katowice – Wisła, Katowice – Zebrzydowice, bez konieczności wjeźdżania na główną stację w Czechowicach Dz.

  2. Jak już jest przebudowa to powinno się to robić z głową. Powinno się wybudować trzy perony dwukrawedziowe bo przy o tworzeniu wszystkich lini po remoncie może tu być ciasno skoro mają pociagi odjezdzac na Cieszyn, Wisle, Krakow, Bielsko-Biała, Katowice i Rybnik. Po drugie przy jakichkolwiek awariach to w Czechowicach Dziedzicach robi się zator bo tu pociagi mają postój plus okrężną drogą przez Oświęcim kieruje się składy. Od razu perony powinny być przystosowane do obsługi manewrowej zmiany kierunku jazdy składów z wagonami bo to tylko kwestia czasu kiedy będzie to tu potrzebne

  3. Trzeba się zgodzić, że: „..to tylko kwestia czasu kiedy będzie to tu potrzebne”. Niestety kadra decyzyjna PLK S.A. z reguły patrzy krótkowzrocznie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *