Sosnowiec: Startują prace na Małachowskiego

  • Tramwaje Śląskie informują, że od poniedziałku, 1 lutego, wstrzymany zostanie ruch tramwajów wzdłuż ulicy Małachowskiego w Sosnowcu. Tym samym rozpoczną się prace modernizacyjne torowiska na odcinku od Mościckiego do 3 Maja. Ich realizacja ma potrwać ma potrwać do września.

Generalnym wykonawcą zadania „Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Małachowskiego od ul. Mościckiego do ul. 3 Maja w Sosnowcu”, w drodze postępowania przetargowego, wybrana została gliwicka firma Silesia Invest. Do gruntownej przebudowy przeznaczony jest 400-metrowy odcinek torowiska i jezdni, która częściowo ma się zmienić w deptak.

– Linia wbudowana w ul. Małachowskiego to linia jednotorowa, wobec czego nie ma możliwości prowadzenia na niej prac modernizacyjnych przy utrzymanym ruchu tramwajów. Prace rozpoczną się dopiero od lutego, gdyż nie chcieliśmy przerywać ruchu tramwajowego w grudniu, w okresie przedświątecznym, później mieliśmy wiele wolnych dni a rozpoczynanie prac w środku najzimniejszego miesiąca roku też nie miało większego sensu. Teraz nie ma już powodu, by dłużej zwlekać, więc zaczynamy – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

W związku z tym od najbliższego poniedziałku, 1 lutego, wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu :

– tramwaje linii nr 24 będą kursować w relacji: Sosnowiec Konstantynów Okrzei – Sosnowiec Ostrogórska;  tramwaje linii nr 26 będą kursować w relacji: Mysłowice Dworzec PKP – Sosnowiec Pogoń Akademiki, z pominięciem ul. Małachowskiego;

– tramwaje linii nr 27 będą kursować w relacji: Sosnowiec Kazimierz Górniczy pętla – Będzin Osiedle Zamkowe pętla, z pominięciem ul. Małachowskiego;

– uruchomiona zostanie tymczasowa linia nr 35 kursująca w relacji: Sosnowiec Zagórze pętla – Sosnowiec Milowice pętla;  dla linii nr 21 zmieni się rozkład jazdy kursów nocnych .​

Wartość tramwajowej inwestycji wynosi 6,2 mln zł netto, a zadanie jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.

Fot. Tramwaje Śląskie

One comment

  1. 400 m w ponad pół roku??? Wychodzi średnio 2,5 m dziennie. Tempo rewelacyjne.!!! To po pierwsze. Po drugie jak tramwaje przedostaną się z 1 maja na Piłsudskiego, skoro Sienkiewicza jest jednokierunkowa? Może ciut więcej info Redakcjo?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *