Dziewiętnaście razy śląskie

  • W ubiegłym tygodniu zakończył się pierwszy etap Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej, znanego bardziej jako Kolej Plus. Do PKP PLK trafiło 96 wniosków wysłanych ze wszystkich województw. Najwięcej propozycji (19) wpłynęło z województwa śląskiego.

Posiadamy pełna listę wszystkich wniosków z terenu całej Polski ale dzisiaj opublikujemy tylko pełny wykaz tych, które wpłynęły od uprawnionych ku temu organów z terenu województwa śląskiego. Co chyba zrozumiałe. Dzisiaj tylko wykaz, natomiast niebawem przeanalizujemy większość propozycji w wyniki naszych dociekań przedstawimy na naszym portalu oraz na stronie stowarzyszenia Kolej na Śląsk. A na razie, dziewiętnaście „propozycji” do programu Kolej Plus złożonych z terenu województwa śląskiego. Oto one:

1. Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Subregionu Południowego Województwa Śląskiego AGLOMERACJA BESKIDZKA – Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z centralną częścią województwa (Cieszyn – Bielsko-Biała – Katowice)

2. Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Subregionu Południowego Województwa Śląskiego AGLOMERACJA BESKIDZKA – Rewitalizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka oraz odbudowa mijanki w Hucisku w ciągu linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka jako niezbędny element połączenia z centralną częścią województwa małopolskiego (Żywiec – Sucha Beskidzka – Kraków)

3. Gmina Miejska GLIWICE – Budowa nowego przystanku osobowego Gliwice ul. Bema na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice-Gliwice

4. Gmina Miejska GLIWICE – Budowa nowego przystanku osobowego Gliwice Czechowice na linii kolejowej nr 135, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice – Gliwice – Pyskowice

5. Miasto WODZISŁAW ŚLĄSKI – Budowa przystanku kolejowego Wodzisław Śląski – Centrum wraz z infrastrukturą towarzyszącą

6. Gmina Miasta MYSŁOWICE – Budowa przystanku Mysłowice Północ na istniejącej linii 138 jako usprawnienie kolejowego połączenia Katowice – Nowy Bieruń (-Oświęcim)

7. Gmina Miejska ŚWIĘTOCHŁOWICE – Budowa nowego przystanku osobowego Świętochłowice Mijanka na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice – Gliwice

8. Gmina Miejska PYSKOWICE – Odbudowa rozebranej linii kolejowej nr 198 Pyskowice – Pyskowice Miasto dla przywrócenia połączenia na trasie: Katowice – Gliwice – Pyskowice Miasto

9. Miasto KATOWICE – Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Tychy – Katowice Murcki – Katowice Ligota linią kolejową nr 142

10. Gmina Miejska BYTOM – Prace na liniach kolejowych nr 189 i 132 oraz budowa nowych łącznic Kuźnica – Bytom Bobrek Wsch. w celu stworzenia nowego połączenia Ruda Chebzie/Zabrze – Bytom, w tym budowa nowych p.o. Ruda Orzegów i Bytom ul. Zabrzańska

11. Gmina Miejska BYTOM – Budowa nowego przystanku osobowego Bytom Os. Arki Bożka na linii kolejowej nr 131, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na trasie Katowice – Bytom – Tarnowskie Góry

12. Gmina Miejska BYTOM – Budowa nowego przystanku osobowego Bytom Rozbark na linii kolejowej nr 131, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na trasie Katowice – Bytom – Tarnowskie Góry

13. Gmina Miejska TYCHY – Modernizacja infrastruktury pasażerskiej na stacji Tychy Miasto na linii kolejowej nr 179, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego relacji Katowice – Tychy Lodowisko

14. WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE – Uzupełnienie sieci kolejowej o połączenie kolejowe Jastrzębia-Zdroju z Katowicami

15. Gmina Miejska RUDA ŚLĄSKA – Przygotowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Gliwice – Ruda Kochłowice – Katowice liniami kolejowymi nr 141 na odcinku Gliwice – Ruda Kochłowice, 165 na odcinku Ruda Kochłowice – Hajduki i 651 Hajduki – Gottwald

16 Gmina Miejska DĄBROWA GÓRNICZA – Rewitalizacja linii kolejowej nr 162 na odcinku Dąbrowa Górn. Strzemi.eszyce – Dąbrowa Górn. Huta Katowice (p.odg.) oraz jej odbudowa na dalszym odcinku do stacji Dąbrowa Górnicza, wraz z odbudową przystanku osobowego D.G. Tworzeń i rozbudową przystanku osobowego D.G. Gołonóg

17. Gmina Miejska ZABRZE – Budowa nowego przystanku osobowego Zabrze Zaborze Północ na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice – Gliwice

18. Gmina Miejska ZABRZE – Budowa nowego przystanku osobowego Zabrze ul. Armii Krajowej na linii kolejowej nr 137, jako poprawa dostępności do połączenia aglomeracyjnego na głównej trasie średnicowej Katowice – Gliwice

19. Gmina Miejska MIKOŁÓW – Zwiększenie zdolności przepustowej linii kolejowej nr 140 na odc. Katowice Ligota – Orzesze Jaśkowice poprzez budowę drugiego toru i dodatkowych przystanków osobowych

2 komentarze

  1. 8, 9, 10 i 16 wydają mi się najistotniejsze.

    Degradacja linii do Huty Katowice to kryminał, tak samo jak likwidacja kolei w Pyskowicach…

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *