28 skrzyżowań pomiędzy Trzebinią a Czechowicami w przebudowie

– Wiadukt kolejowy w Kaniowie, to kolejne z 28 bezkolizyjnych skrzyżowań na linii Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, które obejmuje przebudowa. Inwestycja PKP PLK zapewni bezpieczniejszy przejazd pociągów i sprawniejszą komunikację drogową. Efektem przedsięwzięcia za 800 mln zł, współfinansowanego z POIiŚ, będą krótsze podróże oraz dostępniejsze dla pasażerów stacje i przystanki – poinformował zarządca infrastruktury kolejowej.


Wiadukt w Kaniowie jest niezbędny dla przejazdu pociągów między stacjami Brzeszcze i Czechowice-Dziedzice. Po przebudowie dwuprzęsłową konstrukcję zastąpi wyższy i szerszy, jednoprzęsłowy obiekt. Na lata będzie zapewnione sprawne kursowanie pociągów. Kierowcy dzięki poszerzeniu obiektu, płynnie przejadą pod torami po dwóch pasach ruchu. Piesi zyskają 2-metrowy chodnik. Wykonawca w połowie lipca rozpoczął prace. Zdemontuje stare elementy obiektu i wybuduje nowy wiadukt.

Łącznie zmodernizowanych ma być 28 wiaduktów na szlaku pomiędzy Trzebinią, Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami. Wykonawca pracuje przy bezkolizyjnych skrzyżowaniach w Chrzanowie nad ul. Zbożową oraz w Czechowicach-Dziedzicach nad ul. Pionkową. Prace obejmą także wiadukty w Chełmku, Oświęcimiu, Brzeszczach, Jawiszowicach. Dzięki inwestycji poszerzenie jezdni pod wiaduktem ułatwi także system komunikacji drogowej w miejscowościach i na terenie, przez który przebiega linia kolejowa.

Efektem inwestycji na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice (nr 93) czas przejazdu skróci się prawie o połowę do ok. 40 minut. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe – 80 km/h. Będzie wyższy standard podróżowania dzięki przebudowie 10 stacji i przystanków: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Oświęcim, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik, Dankowice, Kaniów. Aktualnie na linii wykonawca usuwa stare tory oraz wyeksploatowane elementy linii kolejowej. W ich miejsce będą montowane nowe. Inwestycja obejmuje wiadukty, mosty, tory, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania.

Inwestycja realizowana z projektu: „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice”, współfinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.1-12). Dofinansowanie unijne wynosi 686 518 646,97 PLN (netto).

Fot. PKP PLK

2 komentarze

  1. A kiedy tunel drogowy w przedlużeniu ulicy Św. Wojciecha w Radzionkowie na trasie tzw. „węglówki? Tylko gadu, gadu, a lata mijają.

  2. Przy okazji info o remoncie szlaku między Czechowicami a Trzebinią warto dodać, że wstrzymano kursowanie wszystkich pociągów osobowych z Czechowic do Oświęcimia i dalej do Krakowa uruchomionych w ub. r. Pociągi mają wznowić kursy dopiero po wyremontowaniu szlaku do Trzebini czyli jak dobrze pójdzie pod koniec przyszłego roku.

Pozostaw odpowiedź Max Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *