Szybsza LK 93 wkrótce w Czechowicach-Dziedzicach

PKP PLK poinformowały, że otrzymały ponad 830 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 na modernizację linii Trzebinia – Oświęcim – Czechowice Dziedzice oraz budowę Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. 


Realizacja inwestycji kolejowych: modernizacja dworców, linii kolejowych, infrastruktury obsługi podróżnych, a także budowa nowych dróg, w tym obwodnic miast, dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych może przebiegać sprawniej. Jestem przekonany, że nowymi, bezpiecznymi drogami i połączeniami kolejowymi łączymy Polskę – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

– Z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 na największe inwestycje infrastrukturalne trafiło już 91,3 mld zł. Tym samym zagospodarowaliśmy blisko 80% funduszy w tym programie. Wartość obecnie realizowanych inwestycji kolejowych w ramach programu to ponad 21 mld zł – stwierdził minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.

PLK zrealizują inwestycje na trasie kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice w trybie „projektuj i buduj”. Obecnie już trwa projektowanie, zgodnie z podpisanymi wcześniej umowami na odcinkach Trzebinia – Oświęcim i Oświęcim – Czechowice Dziedzice. Prace budowalne rozpoczną się w II połowie bieżącego roku, a zakończą w 2021 r. Inwestycja zapewni szybsze i bezpieczniejsze podróże oraz przewóz towarów pomiędzy Małopolską a Śląskiem. Czas przejazdu z Trzebini do Czechowic Dziedzic skróci się o ok. 30 min.

– Inwestycje PLK „Prace na linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice Dziedzice”, na które zostały dziś podpisane umowy z CUPT, to projekty o całkowitej wartość: 1 003 mln zł, a wartość dofinansowania z UE: 686,5 mln zł. Te projekty to przede wszystkim korzystne zmiany dla pasażerów oraz budowa jeszcze lepszych tras dla przewozu ładunków. Podniesiony zostanie komfort obsługi podróżnych na 10 stacjach i przystankach – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

ppz: Linia kolejowa nr 93. Zabrzeg

3 komentarze

  1. Dobrze że remontują, ale dlaczego za 50 km linii aż 1 mld PLN. Koszt 1 km wyniesie 20 mln, czy szyny będą pozłacane?

  2. Arcerol Mittal ” KROI ” za szyny, taniej nie bedzie ! U siebie nie zarobia, tam torowiska i tabor z Epoki Brytyjskiego Imperium Kolonialnego!!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *