Zapomniane historie

Dzisiaj nie będzie felietonu. Zamiast tego galeria zdjęć ukazująca prozę życia, której nie trzeba opisywać ani zamieszczać dodatkowych komentarzy. Sam obraz opowiada pewną historię, która powoli zanika w zielonym gąszczu, nieistniejącej już nyskiej lokomotywowni PKP Cargo. Zdjęcia nadesłał nasz czytelnik Sebastian Pańczyszyn, który był naocznym świadkiem przemijającej historii pewnego parowozu.


W tym wszystkim smutne jest to, że w Polsce mamy problem z dbaniem o historię. W Czechach radzą sobie z tym znacznie lepiej. Przykładem mogą być liczne zamki i pałace zachowane w dobrym stanie. Może tam było lepiej, może nasz kraj był bardziej wyniszczony i ograbiony. Jedno jest pewne. Wybiórczo dbamy o historię.

Za sprawą zdjęć Sebastiana Pańczyszyn, dzisiejszym bohaterem zapomnianej historii jest parowóz Ty2-140 wyprodukowany w 1943 roku przez Borsig Lokomotiv-Werke GmbH z Berlina. Jak nam przekazał Pan Sebastian, podobno lokomotywa ta ma bogatą historię związaną choćby z czasami drugiej wojny światowej.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Fot. Sebastian Pańczyszyn

5 komentarzy

  1. WITAM !
    A MOŻE BY TAK URATOWAĆ TEGO STALOWEGO POTWORA ?
    Może ma ktoś pomysł ?
    Pozdrawiam wszystkich kochających kolej !

  2. ADALBERTO pisalem niejednokrotnie do INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ , RYNKU KOLEJOWEGO itd. Ale tam pewnie ZOMBI?? A w Ministerstwie infrastruktury oleja Starego Kolejarza a tematow podobnych jest KOPA= 12 jaj !!

  3. Tak to prawda ! Ruchy Obywtelskie w naszym kochanym kraju władze mają głęboko w poszanowaniu ! Wiem cos na ten temat bo mieszkam w Bielsku Białej i obok mam linie kolejową 190 i trafia mnie jasny piorun ! !!!! Jak wybory bedą to wielkie dyskusje ! Wszystkim Wladza sie zajmuje tylko nie przyszłością!!! Nieraz juz pisałem na forum kolej to przyszlość dziwne na zachodzie Europy rozwój koleji regionalnych a Czechy ?! No chyba że wspaniała wladza m zamiar wyjścia z Uni !!! Wtedy wszystko bedzie wyglądało jak na lini 190 !!! Mam swoje lata i pamietam kolej jak dobrze służyła !
    Obym sie mylił . Pewnie dużo jest zmian pozytywnch , ale to sa szlaki główne mnie szczegolnie chodzi o regionalne linie . Pozdrawiam wszystkich samorządowców i decydentów Katowicach i Warszawie zacznijcie działać !

  4. Ta linia to moja młodość. Często jeździłem do Skoczowa z Katowic. Wybierałem wówczas trasę przez B-B, bo wtedy mogłem przejechać się tą malowniczą trasą. Teraz sobie popłaczę.

Pozostaw odpowiedź Stary Kolejarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *