Zgorzelec pod prądem

PKP Energetyka wygrała przetarg na elektryfikację linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. Łącznie wykonawca zbuduje sieć trakcyjną na odcinku liczącym prawie 27 kilometrów. Termin realizacji zadania oszacowano na 14 miesięcy. Projekt „Elektryfikacja linii kolejowych nr 274, 278 na odcinku Węgliniec – Zgorzelec” będzie realizowany będzie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).


PKP Energetyka złożyła ofertę w wysokości 40,74 mln zł (brutto). Konsorcjum Electren, Trakcja System (45,87 mln zł), Torpol (49,15 mln zł) oraz Trakcja PRKiI (57,52 mln zł) to pozostali uczestnicy konkursu, w którym kryteria oceny ofert ustanowiono w następujący sposób: cena (60 proc.), termin realizacji (20 proc.) oraz czas zamknięć torowych (20 proc.). PKP PLK przewidziała budżet na to zadanie w wysokości 86,08 mln zł brutto.

Za wyjątkiem Torpolu , który zaproponował 15 miesięcy na realizację inwestycji, pozostałe firmy zadeklarowały możliwość wykonania zlecenia w ciągu 14 miesięcy.

LK 278 to odcinek o długości niespełna 27 kilometrów z Węglińca do Zgorzelca, po którym kursują m.in. pociągi pasażerskie z Wrocławia do Drezna. To jedna z najnowocześniejszych linii kolejowych w Polsce, po gruntownej modernizacji na całym dystansie od Wrocławia do Zgorzelca (162 km). Jednak pociągi elektryczne aktualnie dojeżdżają tylko do Węglińca i dalsza jazda tego typu pociągów w kierunku granicy polsko-niemieckiej jest niemożliwa. Część kursów Kolei Dolnośląskich z Wrocławia jest z tej stacji, po zmianie kierunku jazdy kierowana do Lubania Śląskiego.

Z Węglińca do Zgorzelca jeżdżą natomiast jednostki spalinowe, których KD uruchamia ok. 10 par dziennie. Co ciekawe dwa połączenia uruchamiają także Przewozy Regionalne.

Facebook Comments

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *