Nysa już w połowie

– Podróż z Opola do Nysy odbywa się już bez zastępczej komunikacji autobusowej. Rewitalizacja linii kolejowej Opole – Nysa zbliża się do półmetka. W tym tygodniu zakończono prace na odcinku Szydłów – Łambinowice. W marcu rozpocznie się przebudowa toru na odcinku od Łambinowic do Nysy – poinformowały na swojej stronie PKP Polskie Linie Kolejowe.


Jak dalej twierdzi zarządca – na trasie Opole – Nysa zrewitalizowanych zostało już 29 km z 48 km. Wczoraj został włączony do ruchu 14 km odcinek linii Szydłów – Łambinowice. W Szydłowie został przebudowany wiadukt kolejowy. Z nowych peronów mogą korzystać podróżni m.in. w Opolu Chmielowicach, Komprachcicach, Tułowicach Niemodlińskich, Sowinie i Łambinowicach. Na trasie będzie także nowy przystanek w Goszczowicach. Na linii zamontowano już 7 nowych rozjazdów zapewniających sprawny przejazd pociągów. Prowadzona jest wymiana urządzeń zabezpieczających ruchu kolejowy. Inwestycja obejmuje również przebudowę 59 przejazdów kolejowo-drogowych. Po zakończeniu prac w 2020 r. – pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h. Podróż pomiędzy Opolem i Nysą skróci się o około 40 minut z około 1 h 35 min do około 55 min.

Inwestycja ,,Rewitalizacja linii kolejowej nr 287 na odcinku Opole – Nysa” jest prowadzona i współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego  Województwa Opolskiego na lata 2014 – 2020. Wartość inwestycji wynosi 122,5 mln zł. netto, z czego okrągłe 100 mln wyłożyły organy samorządowe. A my szczegółowo przyglądamy się tej inwestycji, bo województwie śląskim jakiejkolwiek inwestycji w ramach działań związanych z RPO nie udało się w poprzedniej kadencji rozpocząć.

Fot. PKP PLK

4 komentarze

  1. „…Po zakończeniu prac w 2020 r. – pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h. …” Cieszyn Zebrzydowice po remoncie , nowe szyny UIC60 tor bezstykowy na strunobetonie i uwaga: V-max od nowego rozkładu 60 km/h. PLK Sosnowiec dała czadu.

  2. Żeby było 120 musi być odpowiednie podtorze, a z tego co mi wiadomo w założeniu nisko kosztowego remontu linii 90 nie było gruntownej wymiany podtorza.

  3. Goszczowice to dziura-, oprucz remizy, kiosku spozywczego i bajora z kaczkami nie ma tam nic! jest przystanek PKS-u w „CENTRUM WSI”, a do przystanku PKP daleko. Malo prawdopodobne ze ktos z mieszkancow /ok 280 osob/bedzie korzystal z polaczenia kolejowego. Natomiast przystanek PKP w Nysie przy ulicy Morcinka jest dobra inwestycja!!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *