Hutnik i Górnik z nową trasą

Od 9 grudnia mieszkańcy Chorzowa, Bytomia i Tarnowskich Gór zyskają nowe, dalekobieżne połączenia. Oprócz Poznania bezpośrednio będzie można zajechać m.in. do Warszawy i Gdyni. Po kilku latach  posuchy pociągi zaczynają wracać na coraz większe odcinki LK 131.


Śląski odcinek linii 131 zyska nowe połączenia dalekobieżne dzięki nowym połączeniom PKP Intercity. Od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie 9 grudnia, pasażerowie korzystający ze stacji Chorzów Miasto, Bytom i Tarnowskie Góry zyskają nowe dalekobieżne połączenia kolejowe. Oprócz pociągu TLK Spodek kursującego pomiędzy Katowicami a Poznaniem Głównym oferta dla podróżnych zwiększy się o kolejne dwie relacje. Będą to pociągi TLK Górnik i IC Hutnik.

Jednym zajedziemy z Katowic do Warszawy Wschodniej (TLK Górnik) a drugim z Katowic do Gdyni Głównej (IC Hutnik). Dzięki tym połączeniom pasażerowie z Chorzowa, Bytomia i Tarnowskich Gór otrzymali bezpośrednie połączenie do m.in. Warszawy, Gdyni, Gdańska, Torunia, Bydgoszczy czy Łodzi.

  • Odjazdy TLK Górnik w kierunku Warszawy Wschodniej
    Chorzów Miasto 3:22 /Bytom 3:35 /Tarnowskie Góry 3:57 – Warszawa Wschodnia 7:36
  • Odjazdy  IC Hutnik w kierunku Gdyni Głównej
    Chorzów Miasto 6:50 /Bytom 7:03 /Tarnowskie Góry 7:23 – Gdynia Główna 14:59

Dodatkowo w okresie letnim, śląskim odcinkiem Magistrali Węglowej (LK131) pojedzie wakacyjna relacja Bohumin – Łeba/Hel (TLK Wydmy) i Kraków Główny – Kołobrzeg/Ustka (TLK Korsarz)

13 komentarzy

  1. Nie wyczytalem w artykule, czy TLK Gornik i IC Hutnik pojada codziennie, czy tylko w niektore dni. Mozna, a moze i warto bylo napisac, jakie sa dalsze postoje, tzn. czy pociag z Tarn Gor do Warszawy pojedzie przez Lubliniec, przez Herby, nastepnie przez Piotrkow Trybunalsku, czy Opoczno Pld.

    Pociag o nazwie Gornik przez lata jechal rano z Katowic do Warszawy, z powrotem na wieczor. Zaczynal bieg jak nie w Katowicach, to w Gliwicach czy Wroclawiu. Dlaczego PKP IC tak przerzuca nazyw pociagow??

    Walacyjny pociag Wydmy moglby jechac nie Bogumin – Ustka, ale Ostrawa – Ustka po lacznicy przez Wierzbice (Vrbice), jak Commenius. Ostrawa jest okolo dziesiac razy wieksza od Bogumina, a ponadto start takiego pociagu na Ostrava hl.n. upraszcza przesiadki z komunikacji miejskiej Ostrawy (tramwaje docieraja do Ostrava hl.n., ale do Bogumina juz nie docieraja), ponadto uproszczone tez by byly przesiadki z linii S6 (Frensztat – Frydlant – Frydek – Ostrawa – ze wzgledu na uklad torowy taki pociag nie ma jak sltecic na Bogumin) oraz pociagi dalekobiezne RegioJet. A mieszkancy Karwiny, Trzynca czy Bogumina, chcacy jechac tym pociagiem w strone Ustki, mogliby wsiasc do tego pociagu w Chalupkach czy w Ostrawie.

    I jeszcze, Drogi Autorze tego artykulu, mozesz przyblizyc czytelnjkom, co to znaczy LK 131 – domyslam sie, ze chodzi o linie kolejowa sto trzydziesci jeden wedlug numeracji TLK, ale skad dokad ta linia – dobrze byloby czytelnikom przyblizyc, nie kazdy ma w pamieci pelny spis linii kolejowych z ich numeracja.

    1. Nie wiem co ty gadasz, ale do Bohumina jeżdżą pociągi zarówno z Ostravy jak i Mostów u Jablunkova, także bez problemu można Czesi mogą się przesiąść w Bohuminie na pociąg TLK Wydmy z Brna, Pragi, Ostravy czy nawet Czeskiego Cieszyna

      1. Wiem, co ja gadam, sam widzialem, jak w przypadku nawet kilkuminutowego opoznienia pociagu z kierunku Chalupek, pociag z Bogumina do Ostrawy jest odprawiany na planowy czas odjazdu, bez zastanawiania sie, czy jest mozliwosc sie przesiasc, czy tez nie, a poza godzinami szczytu sie zdarza, ze nastepny pociag z Bogumina do Osrawy moze jechac nawet dopiero godzine pozniej, w tym czasie dalsze skomunikowania sobie po prostu uciekaja.

  2. Tylko się cieszyć, że zauważono, że w Chorzowie i Bytomiu też mieszkają ludzie. Wprawdzie TLK Górnik jeździ dość wcześnie i wraca dość późno, ale dzięki temu można być w Warszawie dość wcześnie i pozałatwiać wszystkie sprawy.

    1. Czy moze pamietasz, kiedy ostatnio byl bezposredni pociag z Bytomia i Tarnowskich Gor do Warszawy? Tak chyba z dwadziescia lat. (nie licze pociagow co jechaly od strony Gliwic przez Bytom do Warszawy jako objazd na czas remontu czy wyczerpania sie miejsca na szlaku przez Zabrze). Przez wiele lat Bytom byl najwiekszym miastem w calej Polsce – bez bezposredniego pociagu do-z Warszawy.

  3. Mnie ciekawi, czy ktoś rzeczywiście pomyślał o mieszkańcach Chorzowa, Bytomia i Tarnowskich Gór i dostrzegł tam potencjał czy to kolejny przypadek okresowego przetrasowywania pociągu z powodu remontów na jego nominalnej trasie.
    Dla tych co pytają, zarówno Górnik jak i Hutnik omijają Lubliniec i jadą w kierunku Gdynii czy Warszawy wiedenką. Z kolei Wydmy pojadą po węglówce.

  4. Albo piszmy Bohumín albo Bogumin.

    Rzeczywiście w przypadku opóźnień jest problem z przesiadką na Wydmy w Boguminie czego kilka razy doświadczyłem tego lata.

  5. Panowie ten pociąg nedzie z Bohumina bo tam jest wagonownia. On jedzie nie po to aby brać ludzi tylko wagony bez przetargu. Taka kreatywna ksiegowosc

  6. Nawet jak wagony tego pociagu musza rozpoczac bieg w wagonowni s Biguminie, to wagony moga wyjechac z wagonowni i moga byc podstawione na stacji Ostrava hl.n. albo Ostrava Svinov. Proponuje zobaczyc do rozkladu jazdy, jak kursuje pociag Commenius, zaczyna bieg na stacji Ostrava Svinov i dalej jedzie do Chalupek i do Warszawy po lacznicy, z pominieciem stacji w Boguminie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *