Niedoczekane EZT-y dla PKP Intercity

Z końcem 2017 roku, spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na dostarczenie narodowemu przewoźnikowi fabrycznie nowych 12 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych. Spółka co chwilę przesuwała termin składania ofert. Termin został przesunięty ponownie.


Spółka ogłosiła informację o zamówieniu jeszcze w ostatnich dniach 2017 roku, którego przedmiotem jest dostawa fabrycznie nowych, 12 elektrycznych jednostek trakcyjnych oraz m.in. zapewnieniem zaplecza technicznego w postaci specjalistycznego Warsztatu Utrzymania Technicznego, świadczenia usług utrzymania pojazdów kolejowych na czterech poziomach i czyszczenie pojazdów.

W ostatnich dniach spółka PKP Intercity po raz kolejny przesunęła termin składania ofert przez producentów taboru kolejowego. Tym razem termin został przesunięty na 15 styczeń 2019 rok. Pierwotny planowany termin dostarczenia EZT-ów był ustalony na pierwszy kwartał 2022 roku. Jeżeli termin został niezmieniony to wykonawca będzie miał 3 lata na zrealizowanie zlecenia.

One comment

  1. Wzięliby się lepiej za lokomotywy spalinowe. Wagony remontują, EZT w ilości 60 sztuk starcza na wszystkie trasy i rezerwę, do tego teraz do remontu idą ED74, a lokomotyw spalinowych jak nie było tak nie ma. SU160 notorycznie się psują, SU45 pozbyli się, SU46 w PKP Cargo, a reszta lokomotyw SM42 nie daje się do ciągnięcia składów dalekobieżnych.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *