Kosmetyczne poprawki na LK140

Jakiś czas odcinek Sumina – Rybnik Towarowy był zamknięty w związku z prowadzonymi tam pracami torowymi. Pociągi jeździły w tym czasie objazdem linią kolejową nr 173 (Rybnik – Sumina). Sprawdziliśmy co przez ten czas zostało zrobione na zamkniętym odcinku LK140.


Ostatnio częściej zdarza nam się zaglądać na odcinki linii kolejowych na których obecnie przeprowadzane są pracę inwestycyjne. Mimo wyraźnego jednego z czytelników, nie zdecydowaliśmy się na podróż w tamte rejony w momencie zamknięcia omawianego odcinka. Możemy przeprosić, ale nie żałujemy. Po całym fakcie, czyli po otwarciu odcinka z Rybnika do Suminy przez Rydułtowy, będąc w okolicach postanowiliśmy zobaczyć efekty prowadzonych tam prac, jednak niewiele ujrzeliśmy.

Żeby zrozumieć co tak naprawdę działo się przez czas zamknięcia na w/w odcinku zapytaliśmy się u Zarządcy czyli w PKP Polskie Linie Kolejowe. W odpowiedzi otrzymaliśmy informację, że w ramach prac utrzymaniowych ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii nr 140, na odcinku Rybnik Towarowy – Sumina w stacji Rydułtowy, wymieniła szyny w torze nr 2 oraz pojedyncze podkłady. Może każdy z nas miał duże oczekiwania, jednak można było się spodziewać, że prace wykonane bez przetargu nie będą żadną rewolucją dla tej linii i miały charakter wyłącznie kosmetyczny

Choć omawianemu odcinkowi należałaby się solidna rewitalizacja to do czasu zakończenia prac rewitalizacyjnych na szlaku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze nie będą planowane inne inwestycje na odcinku Rybnik – Sumina.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

3 komentarze

  1. Linia faktycznie powinna przejść rewitalizację, ale mimo jej obecnie, nie najlepszego wyglądu, wciąż aktualna jest tu całkiem niezła szlakowa – 80 km/h. To więcej niż na wyremontowanej LK158 z Rybnika do Wodzisławia. 😉

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *