Jeszcze tylko sześć

Dzisiaj w bydgoskiej Pesie miała zostać przekazana Kolejom Śląskim czteroczłonowa jednostka 22WEd-006. Jeśli to nastąpi, a nasz przewoźnik dokona odbioru technicznego pociągu, wówczas bydgoskiemu producentowi pozostanie do wykonania jeszcze sześć sztuk tych jednostek, by zrealizować założenia zawartego w październiku 2016 roku kontraktu zawartego z KŚ i Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego.


Nie będziemy po raz wtóry poruszać historii zawartej 18 października 2016 umowy pomiędzy KS i UMWŚ a bydgoską Pesą na dostawę 19 nowych pociągów z rodziny Elf2, bo nie chcemy odtwarzać tej samej, niestety, zgranej już płyty. Nie poruszamy też tego zagadnienia, że komplet jednostek miał nas wozić już od kilku miesięcy. Dlatego pozostaje się więc tylko się cieszyć, że kolejny pociąg serii 22WEd, tym razem o numerze 006, powinien wkrótce dołączyć do parku taborowego KŚ. Pojawienie się nowej jednostki w bazie na Raciborskiej powinno mieć miejsce najprawdopodobniej jutro…

Inną dobrą informacja jest taka, ze do Katowic dotarła z tejże Pesy jednostka 27WEb-004, ostatnia z sześciu tego typu, będących na stanie posiadania naszego regionalnego przewoźnika, które przez ostatnie kilka miesięcy musiały zostać poddane przeglądowi czwartego poziomu utrzymania. Tutaj tez wykonanie usługi nieco się przedłużyło poza zakładany termin. Najważniejsze jednak, że KŚ mają już do dyspozycji komplet najdłuższych i najbardziej pojemnych swoich pociągów, spotykanych najczęściej na linii S1 Gliwice – Katowice – Częstochowa.

8 komentarzy

  1. A mnie zastanawia ile dziennie jednostek jest w ruchu? Szykują się przecież przeglądy P4 flirtów i pochodnych składów od EN57. Zastanawiam się więc, czy po odesłaniu tych składów i ( nie daj Bóg) jakichś innych zdarzeń losowych eliminujących skład z eksploatacji, po ludzku wystarczy składów do obsługi wszystkich kursów. Nie zapominajmy o en71 który po drace w Szaflarach gdzieś stoi w Mińsku Mazowieckim.

    1. Flirty zostały wyprodukowane w 2007 roku a P4 miały w 2014. Następne wypada więc w 2021. Prawie wszystkie pochodne EN57 są świeżo po P4, zostały tylko dwie przed. Jeśli o niczym nie zapomniałem to po wspomnianych dwóch EN57 następne będą Impulsy.

  2. Dziwne to podejscie Pesy do zamawiajacego? DB juz prezentowalo Linka dla kolei regionalnej w Dotrmundzie. Tam sie jakos to inaczej uklada!!

  3. Czy PESA się w końcu określiła, kiedy zostanie dostarczony ostatni zamówiony pociąg? Czy został zawarty jakiś aneks do umowy wydłużający termin dostawy i co z ew. odszkodowaniem za opóźnienie? Może zapłacą je w naturze, czyli np. poskładają dodatkowy pociąg, który bardzo by się przydał?

  4. Dzisiaj widziałem w Katowicach złączone 3 sztuki 22WEd, które odjechały w kierunku bazy. Co to mogło być?

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *