Intercity mówi, że będzie lepiej

– Więcej pociągów z Katowic, wzrost liczby połączeń z Częstochowy do Warszawy, nowe połączenie z Berlinem, powrót nocnego pociągu do Trójmiasta – to najważniejsze zmiany dla województwa śląskiego w nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity, który zacznie obowiązywać 9 grudnia 2018 roku – podaje w opublikowanym komunikacie nasz dalekobieżny przewoźnik.


PKP Intercity informuje, że przygotowało dla mieszkańców województwa śląskiego kilka nowości w rozkładzie jazdy na sezon 2018/2019. My również przeanalizowaliśmy ofertę tego przewoźnika w następnym sezonie i wraz z nadejściem nowego harmonogramu zaprezentujemy kilka rozwiązań, które dogodne z pewnością dla nas nie są. Dzisiaj skupimy się jednak nad tym, czym chce przyciągnąć kolejnych pasażerów z naszego regionu PKP Intercity.

Służby prasowe tego przewoźnika informują o nowym połączeniu – EIC Ondraszek,, które ma zapewni poranny dojazd z Bielska-Białej do Warszawy. Skład pojedzie  m.in. przez Katowice i Sosnowiec. Nowy pociąg TLK Górnik relacji Katowice – Warszawa zapewni wczesnoporanny dojazd do stolicy mieszkańcom Bytomia, Tarnowskich Gór i Częstochowy. Osoby mieszkające w Bytomiu i Tarnowskich Górach będą także mieć do dyspozycji pociąg IC Hutnik relacji Katowice – Gdynia, który z powodu prac modernizacyjnych będzie jeździł trasą okrężną właśnie przez te miasta. Dla mieszkańców Chorzowa część pociągów otrzyma dodatkowy postój w Chorzowie Batorym.

Częstochowa zyska 3 dodatkowe pociągi IC do Wrocławia i Warszawy. Przez Częstochowę Stradom pojedzie TLK Ustronie relacji Kołobrzeg – Przemyśl, który będzie kursować trasą okrężną.

W rozkładzie jazdy na nowy sezon przywrócony zostanie nocne połączenie zapewniające możliwość dojazdu z Bielska-Białej do Trójmiasta. Pociąg TLK Rozewie, bo o nim mowa, po drodze zatrzyma się m.in. w Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu. Ludzie z PKP Intercity uważają, że mieszkańców Śląska ucieszy także nowy pociąg sezonowy TLK Podhalanin, który w ferie zimowe i wakacje zapewni dodatkowe połączenie w kierunku morza i gór, kursując na trasie Zakopane – Bielsko-Biała – Katowice – Poznań – Szczecin.

PKP Intercity zapowiada również międzynarodowy pociąg IC NightJet relacji Wiedeń/Budapeszt – Wrocław – Berlin, który umożliwi dzienny dojazd do Berlina oraz nocny do Wiednia, Bratysławy i Budapesztu. Po stronie polskiej zatrzyma się na stacjach Wrocław Główny, Opole Główne, Kędzierzyn-Koźle i Racibórz. Dodatkowo pociąg IC Przemyślanin, jadący z Przemyśla, będzie prowadził grupę wagonów do Berlina, które będą przełączane do pociągu IC NightJet w Katowicach, a następnie wyruszą w dalszą drogę przez Zabrze, Gliwice i Racibórz. Dzięki temu mieszkańcy Śląska zyskają bezpośrednie połączenie ze stolicą Niemiec.

Swoją trasę zmieni pociąg TLK Hańcza do Suwałk i Grodna. Do tej pory kursował z Krakowa, a od 9 grudnia br. pojedzie z Gliwic, a zatrzyma się m.in. w Katowicach, Sosnowcu i Warszawie. Skład IC Moravia, relacji Katowice – Wiedeń, również zmienia trasę i od 9 grudnia pojedzie przez Rybnik, a nie jak dotychczas przez Pszczynę.

PKP Intercity podkreśla w komunikacie również, 9 i 10 grudnia, gdy przyszły rozkład będzie wchodził w życie, na największych dworcach w Polsce, w tym w Katowicach, do dyspozycji podróżnych będą informatorzy mobilni.

7 komentarzy

  1. Szkoda że po remoncie linii 157 żadem pociąg IC nie pojedzie przez Chybie a wszystkie będą się toczyć od Żor do Pszczyny. Gratuluję Koleją Śląskim że podjęły się za odwagę i będą puszczać tamtędy pociąg.

  2. #Zdziwiony
    A kto by zyskał na kursie przez Strumień i Chybie? Oczywiście, szybkość połączenia jest ważna, jednak nie może się odbyć całkowicie kosztem pasażerów – w tym wypadku jadących do i z Pszczyny.

  3. A Pogoria od grudnia do odstrzału. Modelowy przykład zniechęcenia pasażera i wygaszenia popytu. Brawo PKP IC.

  4. Propaganda sukcesu…
    „Nowy” pociąg EIC Ondraszek – to skład, który zastępuje EIP na tej samej trasie, więc jaki on tam nowy.
    „Nowy” TLK Górnik jedzie z kolei zamiast dotychczasowego IC Wysocki z Bielska-Białej, no i nowe jest to, że jedzie wcześniej.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *