Stacja Zabierzów już gotowa

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą prace na stacji w Zabierzowie. Perony z wiatami oraz czytelną informacją są dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych. Nowe tory i urządzenia sterowania zapewnią lepsze warunki podróży na trasie Kraków – Katowice. 


Stacja w Zabierzowie została całkowicie przebudowana, w ramach projektu Kraków Mydlniki – Krzeszowice, wartego 302 mln zł netto. W miejscu starych peronów wybudowano dwa wyższe, a dzięki temu pasażerowie mają łatwiejszy dostęp do pociągów. Peron wyspowy, umożliwiający obsługę pociągów z obu stron, oraz jednokrawędziowy obok dworca, są jasno oświetlone oraz wyposażone w szerokie wiaty i ławki. Podróże ułatwiają czytelne oznakowanie oraz tablice informacyjne. Dodatkowym ułatwieniem dla klientów kolei jest przejście podziemne, które zastąpiło starą kładkę. Dla osób o ograniczonej mobilności przewidziano windy i specjalne ścieżki dla niedowidzących.

W pobliżu stacji modernizowany jest także wiadukt kolejowy, który zapewni bezkolizyjny przejazd pod torami dla kierowców. Na linii kolejowej, pomiędzy Krzeszowicami a krakowską stacją w Mydlnikach, kończy się budowa nowych torów i sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. PLK planują przywrócenie ruchu dwutorowego jeszcze w tym roku. Obecnie przewoźnicy korzystają już z nowego toru, na sąsiednim kończą się prace.

Wszystkie roboty budowlane na odcinku linii kolejowej E30, pomiędzy Krzeszowicami a Krakowem Mydlnikami, zakończą się w drugiej połowie przyszłego roku. Prócz stacji w Zabierzowie z nowych peronów będą mogli korzystać pasażerowie na przystankach w Rudawie i Krakowie Mydlnikach Wapienniku. Zmodernizowanych zostało 6 wiaduktów i 8 mostów. Wykonawca wybudował również 2 przejścia pod torami. Łączny koszt inwestycji na odcinku Kraków Mydlniki – Krzeszowice to 302 mln zł netto.

– Modernizacja linii m.in. trasy Kraków – Katowice, uwzględnia dostępność stacji i przystanków dla wszystkich podróżnych. Dlatego budujemy nowe, dobrze oznakowane i wyposażone perony, a przejścia podziemne wyposażamy w windy – powiedział Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”, dzięki czemu w 2020 roku pociągi zapewnią szybką i sprawną podróż pomiędzy Krakowem a Katowicami. Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł.

Fot. PKP PLK

2 komentarze

  1. To zdjedzie w 100% obrazuje jak dziadowsko zarzadzana jest polska kolej. Niby tory zrobione ale dworzec juz nie ruszony bo to inna spolka i jeszcze go polmozgi ogrodzily tak by przypadkiem prosto z budynku nie dalo sie wejsc na peron. O estetyce to juz w ogole nie wspomne bo jej nie ma. I jeszcze kibel sie zalapal na zdjeciu. Mogli przy okazji wywieźć nim Adamczyka.

    1. Ty nie narzekaj na ta estetykę, bo jest o niebo lepsza od siermiężno-pekapowsko-niebiesko-różowej estetyki na zmodernizowanych wcześniej liniach – popodziwiaj sobie wiaty, ławki i inne elementy na takich stacjach jak Tczew, Legionowo itp. Naprawdę jest postęp, a czeskie wiaty są bardzo eleganckie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *