Ligota rusza pierwsza

Od poniedziałku mieszkańcy stolicy województwa będą mogli korzystać z pierwszego zintegrowanego centrum przesiadkowego. Powstało ono w okolicach przystanku kolejowego Katowice Ligota. W najbliższych miesiącach mają zostać oddane jeszcze trzy takie miejsca – Sądowa , Brynów i Zawodzie.


Przyznamy, że ligockie centrum interesuje nas z kilku powodów. Pierwszy to ten, że to pierwsze takie miejsce na mapie Katowic. Wszystko co pierwsze kryje w sobie jakąś ciekawość związaną z nowością, z czymś, czego dotąd nie było. Dla nas jednak ligocki węzeł jest najważniejszy z tych powstających w Katowicach. Jako jedyny  z  wymienionych wyżej, jest bowiem przewidziany jako miejsce przesiadek również dla pasażerów kolei. No bo choć powstający węzeł Zawodzie leży całkiem niedaleko od przystanku kolejowego o tej samej nazwie, to trudno powiedzieć, że oba miejsca w jakikolwiek sposób będą ze sobą zintegrowane. Przystanek będzie żył swoim życiem, węzeł swoim. W okolicy kolejnego kolosa, powstającego w okolicach ulicy Kościuszki, ochrzczonym jako Brynów, może kiedyś powstanie przystanek kolejowy. To jednak melodia bardzo, bardzo odległej przyszłości. No i Sądowa. Czyli dworzec dla obsługi dalekobieżnego ruchu autobusowego. Choć w pobliżu kolejowego to jednak adresowany dla innej grupy podróżnych. I pewno być może jakaś wymiana pasażerów pomiędzy tymi obiektami będzie, ale o integracji dużego stopnia trudno tu będzie powiedzieć.

Wróćmy jednak do Ligoty. W związku z uruchomieniem węzła KZK GOP postanowił z dniem 5 listopada uruchomić dwie nowe linie autobusowe oznaczając je numerami 912 i 913

Będą one kursować w następujących relacjach:
Linia nr 912: „Ligota Akademiki” – „Ligota Dworzec PKP” z przejazdem ulicami: Śląską, Medyków i Panewnicką (częstotliwość co ok. 30 minut w dzień roboczy oraz co ok. 60 minut w soboty i niedziele);
Linia nr 913: „Panewniki Owsiana” – „Ligota Dworzec PKP” z przejazdem ulicami: Owsianą, Panewnicką, Kruczą, Wybickiego, Kijowską, Panewnicką, Mazurską, Panewnicką ( częstotliwość co ok. 30 minut w dzień roboczy oraz co ok. 60 minut w soboty i niedziele).

Ponadto zostanie przywrócona stała trasa przejazdu linii autobusowej nr 13. Czyli dwukierunkowy przejazd ul. Panewnicką z obsługą zintegrowanego „Węzła Przesiadkowego Ligota”, tj. przystanku „Ligota Dworzec PKP”. Autobusy tej linii nie będą obsługiwać przystanków zlokalizowanych na obecnej trasie objazdowej. Dodatkowo z uwagi na wznowienie możliwości przejazdu ul. Kolejową, autobusy tej linii powrócą do przejazdów tą ulicą z obsługą przystanku autobusowego „Ligota Kolejowa LIBERO”, dawny przystanek „Ligota Stalowa”.

A co jeszcze z ciekawostek dla podróżnych? W poniedziałek do sprzedaży trafi „Bilet Katowicki”, czyli bilet kolejowy (emitowany wyłącznie przez Koleje Śląskie), który będzie uprawniał pasażerów do nieograniczonej liczby przejazdów wszystkimi liniami autobusowymi i tramwajowymi obsługiwanymi przez KZK GOP na terenie Katowic oraz pociągami Kolei Śląskich kursujących na terenie tego miasta. Bilety Katowickie będą biletami imiennymi miesięcznymi. Termin ważności biletu miesięcznego wynosi miesiąc, licząc od pierwszego dnia jego ważności. Cena wynosi 119 zł brutto.

Oczywiście, w poniedziałek pojawimy się tam, by zobaczyć, jak wyglądać będzie życie mieszkańców pierwszego dnia z nowym centrum przesiadkowym…

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *