Zmiany w Raciborzu do końca 2022 roku

Obecnie trwają intensywne prace na linii 151 (Kędzierzyn-Koźle – Racibórz – Chałupki), które poprawią komfort podróży i skrócą czas przejazdu pociągów osobowych i towarowych. Po zakończeniu inwestycji pojedziemy 120 km/h, a w przyszłości będzie można podróżować z prędkością 160 km/h. Zakończenie prac inwestycyjnych planowane jest na grudzień 2022 roku.


Przypomnijmy, że na początku września br. wybrano wykonawcę dokumentacji projektowej na przebudowę stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 Kędzierzyn Koźle – Chałupki ( Granica Państwa ). Pisaliśmy o tym TUTAJ. Dokumentacja projektowa określi zakres robót, które należy wykonać na stacji Racibórz oraz na przyległych szlakach kolejowych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamierzają przebudować perony i zamontować windy – dostosować stację do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przebudowany będzie układ torowy stacji. Planowany jest również montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja przyczyni się do poprawy przepustowości stacji i przyległych linii kolejowych.

Intensywne prace trwają na odcinku Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Efektem tych robót będzie zwiększenie możliwości dla przewozów pasażerskich i towarowych. Prędkość pociągów zostanie podniesiona dwukrotnie z 50/60 km/h do 120 km/h dla pociągów pasażerskich, jednak prowadzone modernizacje na linii w przyszłości pozwolą na jazdę pociągami do 160 km/h. Na inwestycję PLK przeznaczyły ponad 76 mln zł ze środków budżetowych. Zakończenie prac w grudniu 2018 r. W 2017 roku zostały zakończone prace na odcinku Krzyżanowice – Chałupki (31 mln zł).

W połowie 2019 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują rozpocząć rewitalizację odcinka Kędzierzyn Koźle – Stare Koźle, a w 2020 r. przebudowę stacji Racibórz. Zakończenie wszystkich prac na projekcie – grudzień 2022 r.

4 komentarze

  1. Jeśli trwają intensywne prace na linii na linii 151 (Kędzierzyn-Koźle – Racibórz – Chałupki), to prce te powinny zaowocowac, aby pociagi jeździły d=po remoncie już bezpośrednio z Chałupek i Ostrawy aż do Kędzierzyna, dodatkowa przesiadka w Raciborzu plus dylatacja taryfowa między KŚ i PR, odbierają potencjał tej linii w ruchu pasażerskim.

    Załóżmy, że podróżny chce jechać z Chałupek czy Tworkowa czy Krzyżanowic do Zabrza czy Rudy Śląskiej, czyli taki podróżny chce jechać z Województwa Śląskiego do Województwa Śląskiego i zarazem ze stacji KŚ do innej stacji KŚ – to ile biletów (w przypadku jazdy przez Kędzierzyn) taki podróżny musiałby zakupić, i ile rzy taki podróżny musiałby się przesiadać???

    Przykład połaczenia:
    Krzyżanowice 6.41 – Racibórz 7.01 KŚ
    Racibórz 7.07 – Kędzierzyn Koźle 7.48 PR
    Kędzierzyn Koźle 7.54 – Gliwice 8.34 PR
    Gliwice 9.02 – Zabrze 9.11 PKP IC

    Iloma biletami da się skorzystać z takiego połączenia??
    Czy po remoncie przewiduje się już bezpośrednie pociągi chociaż z wyelininowaniem przesiadki w Raciborzu???

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *