Kolejna wizyta w Strumieniu

Ostatnio prezentowaliśmy jak wyglądają przygotowania do powrotu połączeń pasażerskich na stacji Knurów. Dzisiaj rzut oka na to jak wyglądają perony i otoczenie dworca w Strumieniu, dokąd również już niebawem, po wielu latach, zawitają pociągi pasażerskie.


Obie stacje wrócą na mapę połączeń pasażerskich za sprawą weekendowej Kubalonki, czyli pociągu z Gliwic do Wisły Głębce, który zacznie kursować wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2018/19. Pociągi Kolei Śląskich pojadą po raz pierwszy linią kolejową 149 Zabrze Makoszowy – Leszczyny i odcinkiem linii 157 z Żor do Chybia. Na pierwszym z tych szlaków Kubalonka zatrzyma się w Knurowie, na drugim odcinku w Strumieniu.

Infrastruktury dworcowej w obu miejscach poprzez wieloletni brak połączeń pasażerskich praktycznie już nie było. Albo – to co zostało stało się kompletnie bezużyteczne. PKP PLK podjęła się jednak zadania przygotowania na grudzień przynajmniej podstawowych jej elementów, mających zapewnić sprawną i bezpieczną obsługę połączeń na tych dwóch, jakby nie patrzeć, nowych stacjach. Wygląda na to, że do pojawienia się Kubalonki uda się tego dokonać. I co, najważniejsze, w Strumieniu pojawiło się już przejście od miasta do peronów, czego do tej pory nie było. 

ZDJĘCIA: Jakub Soldatke

 

6 komentarzy

  1. Na dworcu w Strumieniu powinny być strzałki, jak dojśc do centrum miasta i jak dojść do przystanku autobusowego.

    I vice versa, w centrum Strumienia, np. na rynku, jak i na przystanku autobusowym w Strumieniu, powinna być informacja, jak dość do stacji kolejowej.

    Kiedyś, jak byłem w Rajczy, zauważyłem, jak na koło przystanku autobusowego przy rynku są nie tylko strzałki kierujące pieszych na przystanek Rajcza Centrum, ale także niedaleko rynku jest tablica z informacją o godzinach odjazdów pociągów z tegoż przystanku. (nie wiem, jak teraz – teraz w Rajczy jest autobusowa komunikacja zastepcza za pociągi).

    Podobnie, jak opisałem na przykładzie Rajczy, mogłoby być w Strumieniu i w Skoczowie.

  2. Okazuje sie, ze w Strumieniu jest komunikacja miejska, gdyz do Strumienia dociera autobus L-5 z MZK Jastrzebie. Ciekawi mnie, czy Koleje Slaskie i MZK Jastrzebie porozumialy sie juz moze w sprawie jakiegos dogodnego skomunikowania miedzy L-5 a pociagiem Kubalonka.

    Wspolne bilety? A moze, na dobry piczatek, Eko-Bilet kolei Slaskich moglby byc honorowany w MZK Jastrzebie ? ? ?

    1. Dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd, „L-5” jest z Pawłowickiej komunikacji gminnej, a nie z Jastrzębia…, co do skomunikowania „Kubalonki” i „L-5” cały rozkład jazdy (przynajmniej weekendowy) musiałby przejść metamorfozę,co do biletów KŚ w MZK, to jakoś wątpię w przychylność w tej drugiej firmie…:-)

      1. Linia L-5 jest w wyszukiwarce polaczen autobusowych MZK Jastrzebie. Nawet jest przystanek przy strumienskim dworcu.

        Dla porownania, linii L-5 nie ma w internetowej wyszukiwarce KZK GOP.

        Rozklad by musial przejsc metamorfote? Jak wyobrazasz sobie jntegracje komunikacji kolejowej w Woj. Slaskim bez takiej metamorfozy ?

        1. Na tej stronie internetowej znalazłem RJ linii L-5:

          https://www.pawlowice.pl/fileadmin/repozytorium/Urzad_Gminy/zalaczniki/rozklad_jazdy_29012018r.pdf

          Ze strony tej wynika, że autobus, w dni wolne od nauki szkolnej, przyjeżdża do Strumienia o godzinach: 6.41, 14.48, 15.43, i od razu wraca do Pawłowic.
          Pociąg Gliwice – Srumień – Wisła ma jechać od nowego rozkładu jazdy w soboty i w niedziele, ale nie wiem, o której godzinie, domyślam się, że z Gliwic wyjedzie rano, a wróci na wieczów.

          Skomunikowany autobus dobrze by było, jakby jechał rano, aby umożliwić przesiadki Gliwice->Zbytków-Pawłowice oraz za tą samą jazdą autobusu Pawłowice-Zbytków>Wisła, podobnie pod wieczór, aby umożliwić przesiadki Wisłą->Zbytków-Pawłowice oraz Pawłowice-Zbytków->Gliwice.

          Jak już będą znane godziny odjazdy pociągu ze Strumieńskiego przystanku kolejowego, dobrze byłoby pomyśleć o dopasowaniu kursów autobusu.

          Taki skomunikowany autobus L-5 do-z Pawłowic to byłby także taki ersats, w zamian za brak postoju pociągu KUBALONKA w Pawłowicach.

          Dotychczasowe kursy linii L-5, jak wynika z załaczonego linka, kończą bieg w Strumieniu i od razu zawracają. Ale taki kurs skomunikowanego autobusu musiałby w Strumieniu mieć przewidziane w RJ kilka minut na odczekanie, aby zapewnić odstęp czasu na ewentualne opóźnienie pociągu lub autobusu.

  3. Jakieś informacje o stacji w Warszowicach? O postoju pociągu tam krążą sprzeczne informacje.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *