Konduktor na szlaku

Ci, którzy śledzili wczoraj nasze konto na Facebooku to wiedzą, że nasz serdeczny znajomy i współpracownik również, zwiedził wczoraj pieszo całą, 16-kilometrową linię z Zebrzydowic do Cieszyna. Udokumentował fotograficznie przebieg wyprawy i coraz bardziej widoczne efekty prac na linii 90. A co widział i co słyszał niech ten dokument Wam opowie…


Zanim zaprosimy Was do podziwiania całkiem sporej dawki fotografii wykonanych przez Przemka, vel Konduktora KŚ to kila istotnych informacji. Wygląda na to, że termin 20 listopada wyznaczony na zakończenie prac zostanie dotrzymany. Co prawda, nie zrobione zostanie wszystko, co zostało umieszczone wiosną w planowanym harmonogramie prac. Nie zostaną na przykład wyremontowane i odnowione wszystkie stacje i przystanki pomiędzy Zebrzydowicami i Cieszynem. Nie wymieniona zostanie również słupy i sieć trakcyjna na całym szlaku.

Nie będziemy jednak marudzić, bo z tego co się dowiedzieliśmy, w wykazie prędkości szlakowych przygotowanych przez PKP PLK na czas obowiązywania rozkładu jazdy 2018/19 przy pozycji „LK90” na wykresach ruchu pojawiało się już 60 km/h. Planowany czas przejazdu pociągu osobowego z wszystkimi postojami na dystansie Cieszyn – Zebrzydowice ma wynieść 23 minuty. To o 9 minut szybciej niż jeździło się tędy do maja, gdy rozpoczął się remont. Co to oznacza? Otwarcie nowych, całkiem atrakcyjnych możliwości. Wszelkie obliczenia ile powinny jeździć Trzej Bracia i Olza z Cieszyna do Katowic przedstawimy niebawem…

A, póki co, zapraszamy do obejrzenia efektów wczorajszej wyprawy Przemka Brycha.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

8 komentarzy

  1. Czy podczas remontu odcinka linii kolejowej Zebrzydowice – Cieszyn pomyslano o wykonaniu przejscia pieszego i mostku na Olzie do przystanku Chotebuz (Kocobedz) ?

  2. Czy sieć trakcyjna i reszta opisywanych prac nie zostanie wymieniona tam w ogóle?
    Czy prędkość zostanie jeszcze podniesiona?
    Czy dawny polifarb korzysta jeszcze z usług kolei?

  3. Cottbus Chociebuz czy jak im tam.Zamiast kladki ktorej i tak nie bedzie, proponowalbym polaczenie mostem drogowym – co do kolejowego nie miejmy ZLUDZEN!!

    1. Tak, czeska wikipedia po wpisaniu hasła »Chotěbuz« dopytuje się, czy chodzi o Kocobędz, czy o Cottbus (Chociebuż)
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Chot%C4%9Bbuz

      Myślę, że między przystankiem Cieszyn Marklowice a przystankiem Chotěbuz (Kocobędz) wystarczyłaby ścieżka pieszo-rowerowa, z mostem przez Olze. Z tego, co wiem, stacja Chotěbuz jest obecnie remontwana, może dało by się przy okazji tego remontu wybudowac chociaż (po cyeskiej stronie) chodnik do rzeki Olzy.

      Szkoda, że remontu torów, który to remont ma miejsce na odcinku Zebrzydowice – Cieszyn, nie dało się przeprowadzić jedncześnie także na odcinku Cieszyn – Goleszów. Szkoda też, że autobusy komunikacji zastępczej kursującej miedzy Zebrzydowicami a Cieszynem nie dało się przedłużyć do relacji Zebrzydowice – Cieszyn- Goleszów.

      1. „Szkoda, że remontu torów, który to remont ma miejsce na odcinku Zebrzydowice – Cieszyn, nie dało się przeprowadzić jednocześnie także na odcinku Cieszyn – Goleszów.”

        Nie ten czas, nie ta inwestycja, nie te pieniądze oraz inny zakres prac.

        „Szkoda też, że autobusy komunikacji zastępczej kursującej miedzy Zebrzydowicami a Cieszynem nie dało się przedłużyć do relacji Zebrzydowice – Cieszyn- Goleszów.”

        Odcinek Cieszyn – Goleszów nie jest obsługiwany przez Koleje Śląskie.

  4. W realiach jakie znamy z ostatnich lat to co widać na tych zdjęciach na linii 90 trzeba uznać za sukces. Chciałoby się takie widoki zobaczyć na linii 190.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *