Rzut oka z okna

Tak się dzisiaj bujamy. Od bieguna północnego do południowego. Żądacie wręcz od nas wizyt na linii nr 90, by spojrzeć jak przebiegają prace na linii Zebrzydowice – Cieszyn. Prace, które praktycznie dzieją się pod naszymi oknami. To prosimy bardzo.


Nie chcemy zanudzać każdego kolejnego tygodnia odkrywczymi tekstami pisząc, że w ciągu ostatnich dwóch dni zmieniono tyle i tyle podkładów a maszyny przejechały tyle i tyle. Zapewniamy, że prace naprawdę postępują a jak wspomnimy sobie to co wyrabiano tutaj dwa lata temu (a raczej czego nie wyrabiano) to aż nie chce się wierzyć, że to wtedy i to dzisiaj łapało się pod ten sam termin, w języku polskim „remontem” zwanym.

Naprawdę jest sporo maszyn, ludzi i efekty widać. Zdajemy sobie jednak sprawę, że 20 listopada, gdy ponoć ma być wszystko skończone, jest coraz bliżej. Zanim jednak zagłębimy się w papiery i porównamy to, co planowano zrobić i jak będzie wyglądał efekt finalny, to na razie kilkanaście kolejnych zdjęć z linii kolejowej nr 90.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

ZDJĘCIA: Martin Ostruszka

11 komentarzy

  1. Ostatnio obiło mi się o uszy, nawet na łamach waszego portalu, w komentarzach pod jednym z artykułów także, że remont odcinka 190 : Cieszyn – Goleszów jest zagrożony. Z kolei osobiście zasłyszałem, że jednak ten remont zostanie zrealizowany. Wiecie może w redakcji coś na ten temat? Może pytanie nie do końca na temat tego artykułu, ale na podobny temat.

      1. Z ostatniej chwili (5 października 2018):
        Otrzymaliśmy potwierdzoną informację, że na ostatnim spotkaniu pomiędzy PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A., Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego a Inicjatywą JASPERS uzgodniono, że przetarg na rewitalizację będzie dotyczył linii kolejowych znaczenia regionalnego z Bronowa do Wisły Głębce WRAZ ze szlakiem Goleszów – Cieszyn!

        1. Proponowałbym najpierw wyremontować linię 190 od Goleszowa do Cieszyna, a dopiero potem od Bronowa do Goleszowa. Wtedy w czasie remontu można by było puścić pociągi linii S6 przez Chybie, Zebrzydowice, Cieszyn, Goleszów.

          1. I właśnie dlatego tak tego nie zrobią. Zrobią po polsku. Od d..y strony.

  2. Można pooglądać moje zdjęcia ze szlaku Cieszyn – Cieszyn Marklowice. Wysyłałem do redakcji ze zgodą na publikację ale widzę że szanowna redakcja się obraziła 🙂
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0001.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0002.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0003.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0004.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0005.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0006.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0007.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0008.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0009.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0010.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0011.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0012.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0013.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0014.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0015.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0016.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0017.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0018.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0019.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0020.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0021.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0022.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0023.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0024.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0025.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0026.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0027.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0028.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0029.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0030.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0031.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0032.JPG
    http://www.gmfk.pl/pobierz/Cieszyn_Marklowice-0033.JPG

    Dzisiaj też był rekonesans (sobota) Wymiana podkładów w rozjazdach st. Cieszyn w torach 90 i 190

  3. Wciąż tak zastanawiam się, że jak skoro już zabrali się za remont torów na odcinku Zebrzydowice – Cieszyn, to wielk szkoda, że przy jednej inwestycji niezdecydowano się od razu wykonać remontu na całym odcinku Zebrzydowice – Goleszów.

    Można się jszcze rozmarzyć: z łącznica w Goleszowie i jeszcze z przystankiem w pobliżu ulicy Radoniowej.
    A na odcinku Cieszyn – Goleszów Górny dodatkowo jeszcze z wyprostowaniem coniektórych łuków. Na tym odcinku taki ,,Semmering,, jest zbędy i skutkuje tylko iskimi prędkościami.

    Pociągi osobowe na trasie Cieszyn – Bielsko miały czas jazdy dochodzący do 1,5 h. I to był jeden z głównych argumentów za wstrzymaniem ruchu tychże pociągów: zbyt długi czas jazdy. Już kilka razy korzystałem z busów na odcinku Cieszyn – Bielsko, i co ciekawe, taki bus na pokonanie trasy, między dworcami: cieszyńskim i bielskim, też potrzebuje tak z 1,5 h, zwłaszcza jak się uwzględni, jak bardzo zakorkowane są ulice: Piastowska i Cieszyńska w Bielsku. (Tylko Lajkonik jedzie przez S52, niegdyś S1, pozostałe busy jeżdżą stara drogą).

    A skoro już remont torów trwa na odcinku Zebrzydowice – Cieszyn, to mimo wszystko Koleje Ślaskie mogłyby pomysleć o wprowadzeniu autobusów komunikacji zastępczej na odcinku Zebrzydowice – Cieszyn – Goleszów. A poranny pociąg z Katowic do Zebrzydowic mógłby jechac dalej do Bogumina, lub chociaż do Dziećmorowic (Dětmarovice, przesiadki na pociągi Ostrava Svinov – Český Těšín)

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *