Kolej (znów) bliżej Jastrzębia

Przywrócenie połączeń kolei pasażerskiej do Jastrzębia-Zdroju oraz budowa Centrum Logistycznego „Port Jastrzębie”, to główne tematy wspólnej konferencji prasowej Jastrzębskiej Spółki Kolejowej (Grupa Kapitałowa JSW) oraz Łukasza Kaszy, Przewodniczącego Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój.


Jastrzębska Spółka Kolejowa jest coraz bliżej realizacji projektu budowa Centrum Logistycznego „Port Jastrzębie”. – W założeniach przyjęliśmy, że projekt budowy Centrum Logistycznego zostanie zrealizowany do 2022 roku. Nakłady inwestycyjne mają sięgnąć 50 milionów złotych – powiedział Radosław Wardas, dyrektor ds. rozwoju Jastrzębskiej Spółki Kolejowej. – Przewidujemy, że w Centrum Logistycznym znajdzie pracę około 50 osób – dodał dyrektor Wardas.

Centrum Logistyczne „Port Jastrzębie” ma powstać na terenach pogórniczych w Jastrzębiu-Zdroju w rejonie stacji „Jastrzębie”, gdzie na powierzchni około 30 ha wolnej powierzchni inwestycyjnej jest możliwość budowy pozostałych elementów związanych z działalnością centrum logistycznego: hal magazynowych, placu składowania kontenerów, terminali przeładunkowych, obiektów biurowych, posterunku celnego, magazynu paliw płynnych, punktu technicznej obsługi środków transportu, zaplecza hotelowo-usługowego (punkt obsługi podróżnych). Ogromną zaletą Centrum jest bezpośrednie sąsiedztwo Drogi Głównej Południowej Pszczyna-Racibórz oraz wjazdu na autostradę A1.

Oprócz rozwoju kolei towarowej Jastrzębie-Zdrój od kilku lat stara się o przywrócenie ruchu pociągów osobowych. To największe w Polsce miasto, do którego nie można dojechać pociągiem pasażerskim. Miasto wspólnie z innymi samorządami stara się przywrócić linie kolejową łączącą Jastrzębie-Zdrój z Katowicami. – To bardzo ważny projekt, który wymaga wielu spotkań i ustaleń na poziomie parlamentu i rządu. Na nasze zaproszenie przyjechał do Jastrzębia na robocze spotkanie poseł Bogdan Rzońca, Przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury, który w pełni poparł naszą inicjatywę. W przyszłym tygodniu z rewizytą przyjedzie do nas prezes PLK PKP, który z optymizmem patrzy na nasz projekt. Podejmowane przez nas intensywne działania krok po kroku przybliżają nasze miasto do połączenia kolejowego ze światem – powiedział Łukasz Kasza, Przewodniczący Rady Miasta Jastrzębie-Zdrój.

Fot. Jastrzębska Spółka Węglowa

5 komentarzy

  1. Może by tak do Wisły przez Strumień?…lub tylko do Chybia, po zauważeniu tej stacji jako ważny węzeł kolejowy. Ehhhh…pomarzyć można.

  2. Jakikolwiek pociag regionalny do Jastrzebia ma sens tylko w przypadku dogodnej taryfy pociag plus autobus, tzn wspolny bilet na pociag i na przejazd komunikacja miejska po Jastrzebiu, gdyz jest to miasto dosc rozlozyste i jakby – teoretycznie – budowac tory w Jastrzebiu od nowa, to trudno powiedziec, gdzie tam jest najlepsze miejsce na lokalizacje dworca.

    Kto nie wierzy w koniecznosc od odnowienia kolei pasazerskiej do Jastrzebia WRAZ ze wspolnym biletem – to niech przypomni sobie wszystkie kolejne proby wprowadzenia pociagiw Gliwice – Bytom z osobnymi biletami jednorazowymi na pociag i autobus.

    Wyjscie dorazne: czesc autobusow linii E3 przemianowac na linie powiedzmy np. E4 i przekierowac na relacje Wodzislaw Slaski Dworzec – Jastrzebie – Zebrzydowice dworzec.

    Nastepnie w temacie kolei pasazerskiej do Jastrzebia – co z linia kolejowa Zory – Orzesze ?

    W dalszej przyszlosci, budujac lub renowujac tory do Jastrzebia, mozna by pomyslec o trasie: Bogumin lub Dziecmorowice – Jastrzebie – Pawlowice – Zory – lacznica przed Orzeszem – Laziska – Tychy, moze w przyszlosci jako czesc KDP Warszawa – CMK – Katowice – Ostrawa – Praga.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *