Linia Racibórz – Racławice Śląskie w programie

Podczas konwencji wyborczej w Opolu, premier Morawiecki przedstawił Dobry Program dla Opolszczyzny na który składało się 5 priorytetów. Jednym z priorytetów jest przywrócenie połączeń kolejowych ruchu pasażerskiego na linii Racibórz – Głubczyce – Racławice Śląskie.


W końcu, po 18 latach bezczynności, coś się zaczyna dziać wokół linii kolejowych nr 177 (Racibórz – Głubczyce) i 294 (Głubczyce – Racławice Śląskie). Działacze społeczni, stowarzyszenia i samorządy przyległych do trasy kolejowej gmin walczą od wielu lat aby cała trasa od Raciborza do Racławic Śląskich była ponownie przejezdna i aby kursowały po niej pociągi pasażerskie z przyzwoitym czasem przejazdu.

Przez ostatni rok, w sprawie przywrócenia pasażerskich połączeń kolejowych, aktywnie działały władze Głubczyc z inicjatywy których pisma dotyczące przywrócenia ruchu kolejowego na trasie Racibórz – Racławice Śląskie wysłane zostały m.in. prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe, Ministerstwa Infrastruktury czy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

W tym miesiącu na konwencji w Opolu Premier Mateusz Morawiecki przedstawił Dobry Program dla Opolszczyzny w którym ważną jego częścią jest inwestycja w drogi żelazne. Z tych najważniejszych obietnic dotyczy przywrócenia połączeń kolejowych w ruchu pasażerskim na linii Racibórz – Głubczyce – Racławice Śląskie. Choć jest to plan inwestycyjny dla województwa opolskiego to wydaje się jednak, że dla naszego regionu jest to równie ważna informacja, ponieważ dzięki ten inwestycji zyska również powiat raciborski wraz z gminą Pietrowice Wielkie.

6 komentarzy

  1. W sam raz dla autobusów szynowych SA109 i SA138 oraz dla SN82 i SN83 może lepiej niech Koleje Śląskie zostawią te szynobusy przydadzą się na tą linię.

    1. To połączenie leży prawie w całości na terenie Opolszczyzny i powinno być obsługiwane przez POLREGIO

  2. Poprawcie mnie jeżeli się mylę ale ta linia powinna być dociągnięta do Karniowa po czeskiej stronie skąd możnaby się przesiadać na lokalne pociągi.

    1. Troks:
      Mysle, ze o wiele wiekszy pozytek by byl z linii Raciborz – Opawa, na odcinku bodajze Raciborz – Raciborz Studzienna linia wspolna z linia do Raclawic, a na odcinku Chuchelna – Kravare ve Slezsku – Opava vychod funkcjonuje ruch osobowy.

      Karniow jest o wiele mniejszy od Opawy, do Opawy jezdza juz pociagi elektryczne, w tym np. dalekobiezne do Pragi i przyspieszone do Czeskiego Cieszyna, od zmiany RJ w grudniu 2017, niektore pociagi dotychczas kursujace do Czeskiego Cieszyna, przedluzono az do Trzynca. Z tego, co pamietam, bezposredni pociag Opawa – Trzyniec kursuje po raz pierwszy od wielu lat, a calkiem mozliwe, ze po raz pierwszy w ogole w historii.

      Prawdopodobnie, z tego, co wiem, na ta chwile Opawa i Raciborz nie maja zadnych bezposrednich polaczen autobusowych, natomiast ja juz dobre kilka razy jechalem autem trasa przez Sudice i Pietraszyn – Samborowice, i widzialem, ze auta jezdza ta droga, to znaczy, ze miedzy powiatami: Raciborz i Opawa ludzie sie przemieszczaja. Zreszta zobaczyc w Raciborzu auto na czeskich blachach to nie rzadkosc.

      Odcinek Raciborz Studzienna – Chuchelna ma tylko kilka kilometrow, a do tego pod drodze jest jeszcze miasteczko Krzanowice.

      A teraz marzenia: a moze kiedystam pojedzie wakacyjny nocny pociag dalekobiezny ,,Pogoria,, relacji Opava vychod – Elk ?

  3. Linia nr 333 Glubczyce – Karniow jest rozebrana. Jesli dojdzie do reaktywacji lini 177 i 294 Raciborz- Glubczyce i Glubczyce- Raclawice Slaskie to i tak bedzie dobrze!!!

  4. Szkoda że dojna zmiana (Marowiecki) nie przyjechał do Cieszyna. Co z linią BB-Skoczów -Cieszyn. Od Skoczowa do Cieszyna są w autobusach rano dantejskie sceny. Ludzie jadą rozkwaszeni na szybach. Oczywiście marszałek Sląsk Cieszyński ma w DUPIE.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *