Dolny Śląsk zrezygnował z REGIOKarnetu

Od pierwszego września wprowadzonych zostało wiele zmian w ofertach biletowych Kolei Dolnośląskich. Najważniejsze z nich to wprowadzenie biletu „Weekend z KD” oraz zaprzestanie honorowania biletów Polregio według ofert: REGIOkarnet; Bilet Turystyczny; Bilet Turystyczny + Czechy; Razem w Polskę Standard oraz Razem w Polskę Komfort.


Jak informuje dolnośląski przewoźnik największa zmiana zaszła w regulaminie oferty Dobry Bilet, który pozostaje dla relacji: Dzierżoniów – Świdnica; Jawor – Legnica; Jelenia Góra – Szklarska Poręba; Piechowice – Szklarska Poręba oraz Strzegom – Świdnica. Dla pozostałych relacji wprowadzona została nowa oferta biletowa „Taryfa Aglomeracyjna”, która zakłada wprowadzenie jednolitej taryfy wokół największych miast województwa: Wrocławia, Wałbrzycha, Jeleniej Góry oraz Kłodzka.

Kolejna zmiana dotyczy biletu „Podróżuj z KD”, który od 1 września będzie nosił nazwę „Weekend z KD”. Okresy obowiązywania biletu pozostają bez zmian. Wprowadzona została również nowa oferta pn. „Kibicuj z KD”. Ma ona ujednolicić zasady obowiązywania wszystkich klubów piłkarskich, z którymi Koleje Dolnośląskie współpracują.

Od początku miesiąca nie będą już honorowane bilety Polregio według ofert: REGIOkarnet; Bilet Turystyczny; Bilet Turystyczny + Czechy; Razem w Polskę Standard oraz Razem w Polskę Komfort. Zlikwidowany został również Bilet Jednodniowy ČD, Bilet z ceną zryczałtowaną („BZZ”, który dublował bilety weekendowe) oraz oferta „Razem do Skalnego Miasta” a w „Taryfie Polska-Czechy”, od 3 września, nie ma też możliwości przejazdu do Trutnova i Adršpachu. Wszystkie bilety zakupione w przedsprzedaży przed 1 września 2018 r. zachowują ważność.

– Przeprowadzone badania marketingowe wykazały, że oferta weekendowa „Bilet turystyczny” cieszy się niskim zainteresowaniem ze strony osób korzystających z pociągów KD – w ciągu miesiąca z przejazdów na podstawie tych biletów korzystało ok. 35 osób (ok. 8 w każdy weekend), natomiast dla porównania z oferty weekendowej „Podróżuj z KD” – około 400 osób w każdy weekend.
Podobnie niskim zainteresowaniem cieszyły się oferty REGIOkarnet oraz „Razem w Polskę”. Ponadto dalsze honorowanie tych biletów nie znajdowało uzasadnienia ekonomicznego ze względu na bardzo niskie wynagrodzenie KD z tego tytułu. Pragniemy również zauważyć, że honorowanie to miało jednostronny charakter – oferta „Podróżuj z KD” nie jest bowiem honorowana w Przewozach Regionalnych – czytamy na stronie Kolei Dolnośląskich.

Zdaniem KD aktualnie do przejazdów wielokrotnych pociągami KD uprawnia szereg różnego rodzaju ofert – dzięki wprowadzonej zmianie liczba tych ofert ulegnie znacznemu zmniejszeniu, dzięki czemu oferta taryfowa KD stanie się bardziej przejrzysta.

7 komentarzy

  1. Rezygnacja z honorowania Regiokarnetu to bardzo zła decyzja. Tyle się mówi o wspólnym bilecie a przez wzajemne fochy namiastkę takiego biletu się właściwie likwiduje.
    Namiastkę takiego problemu mamy także w śląskim – Koleje Śląskie od dawna nie honorują Biletu Turystycznego + Czechy

    1. Nie „fochy” tylko o ekonomię i jakość usług chodzi. Większość pojazdów POLREGIO to starocie a nawet te nowe pozyskane od urzędów marszałkowskich straszą stanem. Jechałem ostatnio IMPULS’em z Rybnika do Katowic – delikatnie mówiąc był zużyty i dziwnie pachniał. POLREGIO powinno być zlikwidowane.

      1. Nie zauważyłem, żeby Koleje Dolnośląskie uzasadniały rezygnację z honorowania jakością usług. Jest natomiast bzdurne i z pewnością niezgodne z prawdą uzasadnienie, opierające się na nikłej powszechności. Nikłe zainteresowanie, to i nikłe „straty”. O ile generalnie darzę tego przewoźnika sympatią, o tyle przy tej decyzji dali ciała i zrobili sus wstecz.

  2. Jeżeli kolejarze się już gubią z tymi ofertami to co dopiero przeciętny podróżny , a to bilet taki a to taki, to taka oferta a to taka i przeciętny pasażer kupując bilet prosi o relacyjny bo nie wie nic o innych . Rozwiązanie proste, trzy , cztery oferty wskazane jak tam i powrót taniej, weekendowy, czasowy i już a nie Świdnicki, a to CD+KD itd.

    1. Ale ten ,,Świdnicki” to nazwa własna biletu? Czy taki istnieje? Bo jak nie, to przymiotnik proszę z małej litery, takie są zasady naszego języka 🙂

  3. Nie ma większych problemów przyziemnych jak ortografia, a ja mam problem z informatykami, programistami i tymi co w życiu nic innego nie umieją zrobić praktycznego tylko teoria w życiu wirtualnym bo jak się coś pisze szybko na smartfonie to i tak domyślnie poprzestawia literki itd. Świdnicki czy ” świdnicki” dla nie liczy się meritum sprawy . I trzeba wziąć a nie wziąść po układać oferty przewozowe według logiki, w weekend , weekendowy, dla starszych Seniora, dla relacji relacyjny itd. ale do maksymalnie 10 ofert a nie co rusz nowa oferta o której nikt nic nie wie bo nawet nie skojarzy że coś takiego może być.

  4. Zgadzam sie z Damianem, zbyt duzo ofert biletow to nie jest dobry pomysl.

    Kiedys, jeszcze w czasach IR pod PR-ami, bylem na regiokarnet w Warszawie, i tam musialem uwazac, zeby poruszac sie tylko pieszo lub innymi IR, gdyz Koleje Mazowieckie regiokarnetu PR-ow wowczas nie honorowaly (o ile sie nie myle i o ile dobrze pamietam, Kol Maz honorowaly regiokarnet i inne bilety PR-ow tylko na odcinkach stykowych).

    Co ciekawe, kasy Kolei Mazowieckich sprzedawaly Regiokarnet.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *