Przetarg dla stacji Racibórz rozstrzygnięty

PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały wykonawcę w przetargu na wykonanie projektu przebudowy stacji Racibórz. Zakończenie realizacji projektu zaplanowane jest na koniec października 2019 roku.


Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy stacji Racibórz wraz z wybranymi elementami infrastruktury kolejowej przyległych szlaków – na linii kolejowej E-59 został rozstrzygnięty. Za najkorzystniejszą ofertę złożoną w przetargu została uznana Oferta nr 5, której przyznano 90/100 pkt. Złożona została przez WYG International Sp. z o.o. z Warszawy, która swoją usługę wyceniła na 3 493 200,00 zł brutto. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 4 920 000,00 zł brutto.

Pozostałym ofertom została przyznana następująca punktacja:
1. TPF Sp. z o.o. z Warszawy
Wartość oferty: 4 766 742,00 zł brutto (Oferta odrzucona)
2. SYSTRA S.A. z Paryża (Francja)
Wartość oferty: 4 345 694,55 zł brutto – 78,96 pkt
3. CE Projekt Group Sp. z o.o. Spółka Komandytowa z Krakowa
Wartość oferty: 4 790 850,00 zł brutto (Oferta odrzucona)
4. Konsorcjum: Mosty Katowice Sp. z o.o. z Katowic i Arcadis Sp. z o.o. z Warszawy
Wartość oferty: 4 492 233,06 zł brutto – 67,59 pkt
6. Multiconsult Polska Sp. z o.o.
Wartość oferty: 4 243 500,00 zł brutto – 73,80 pkt

Przypomnijmy, że zamówienie dotyczy oprócz prac przy samej stacji Racibórz, przebudowy infrastruktury na odcinku ok. 2,5 km. Peron II zostanie wydłużony z 200 m obecnie do 400 m, gdzie przewiduje się obsługę relacji dalekobieżnych. Dodatkowo przewiduje się obsługę 2 pociągów regionalnych przy jednej krawędzi peronowej, stąd peron II zostanie podzielony semaforami na sekcje: 200 m (od strony północnej) + 50 m drogi ochronnej + 150 m.

Po przebudowie peron I będzie miał długość 150 m + 50 metrów rezerwy pod ewentualną rozbudowę w kierunku północnym (wyjazd w kierunku Kędzierzyna-Koźla/Rybnika). W sumie krawędź peronowa będzie miała minimum 250 m, ponieważ przedłużeniem peronu I będzie peron Ia (obecnie peron III) który w założeniach ma długość 100 m krawędzi peronowej.

Opracowanie dokumentacji projektowej to jedynie pewien etap w realizacji inwestycji jaką ma być przebudowa stacji Racibórz i dworca kolejowego. Czy cała inwestycja zakończy się jeszcze w tej perspektywie dofinansowań unijnych, czyli do końca 2023 roku,  pewność będziemy mieli dopiero w momencie rozstrzygnięcia przetargu na prace związane z całkowitą przebudową stacji.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *