Ostateczne czyszczenie problemu

Dzisiaj rozpoczyna się realizacja kolejnej inwestycji w bazie Kolei Śląskich w Katowicach przy ulicy Raciborskiej. Może nie największej w ostatnim okresie, ale takiej, która w końcu rozwiąże jeden z najważniejszych problemów związanych z wizerunkiem  naszego regionalnego przewoźnika.


Tak, na dzisiaj zaplanowany jest początek budowy i montażu myjki, dzięki której czystość jednostek KŚ będzie na bieżąco utrzymywana. Według planów, realizacja zadania ma potrwać około miesiąca, chyba, że warunki atmosferyczne nie dopiszą. Wówczas zakończenie inwestycji może przesunąć się jeszcze o kilka dni.

O wadze tej inwestycji nie trzeba nikogo przekonywać. Często zewnętrzny wygląd jednostek KŚ stawał się przedmiotem medialnych informacji, mikrośledztw i innych różnych form donosów do instytucji wszelakich. Za kilka tygodni, nasz przewoźnik nie będzie musiał już korzystać z pomocy (oczywiście za odpowiednią cenę) firm zewnętrznych, a czyszczenie i mycie pociągów będzie prowadzone już na bieżąco. Miejmy nadzieję, że to definitywnie rozwiąże już ten ciągnący się od wielu lat problem.

O tym, że inwestycja się „szykuje” do realizacji widać było od pewnego czasu. Jakby więcej pociągów KŚ  zaczęło lśnić firmową bielą. Powód jest następujący. Wymyto gdzie tylko się dało jak największą ilość jednostek na zapas, rezygnując już z korzystania z prowizorycznego punktu funkcjonującego dotychczas w katowickiej bazie oraz wynajmowania usług u podmiotów trzecich. Dlatego teraz pociągi muszą „przetrwać” te kilka tygodni bez świeżej wody. Oczywiście na zewnątrz. Bo w środku jednostek  należyty porządek będzie nadal utrzymywany jak dotychczas. I tu prośba ze strony zarządu spółki, którą przekazujemy. Że jeśli zdarzy się tak, że przez ten czas jednostki się znacznie ubrudzą, choćby z racji fatalnej aury, to pasażerowie proszeni są o wyrozumiałość. Ostatni raz w tej materii. Jak tylko myjka ruszy pełną parą ewentualny problem natychmiast zostanie rozwiązany.

My natomiast w redakcyjnym gronie zaczęliśmy się zastanawiać który z pociągów z floty, symbolicznie, ma jako pierwszy skorzystać z nowego dobrodziejstwa. Nasza kandydatura brzmi – ten najbrudniejszy…

9 komentarzy

  1. Co z takiej myjki bez zadaszenia i ogrzewania skoro kilka stopni bliżej zera i myjka jest wyłączona z eksploatacji. Czyli na okres zimowy brudny tabor znów będzie zmorą Śląskich. I wtedy „taki mamy klimat” ? Albo taka kiepską myjkę zamówiliśmy?

  2. Ja bym z tym entuzjazmem poczekał. Jak wybuduja, zacznie działać, i bedzie dalej sprawnie działać za pół roku, to wtedy można pogratulować.

  3. Mieli myjke w Gliwicach i ani razu z niej nie korzystali, a po jakimś czasie rozebrali! I pewnie przetok będą zamawiać w Cargo bo myjka będzie pod drutem żeby przeciągać! A wizerunku swojego już niczym nie domyja!!!

  4. Za malo jest taboru , przeciez on jest caly czas w ruchu- to nie ma czasu na jakies ” PUCOWANIE”

  5. Wyczyścić to trzeba biura na Raciborskiej. Bo niektórzy decydenci nie panują nad tym co się dzieje. Jedna myjnią którą umęczyli nie zadowolą wnerwionych pasażerów, na różne okoliczności których KŚ ma w d…

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *