Pendolino z internetem

Za blisko 32 mln zł zainstalowane zostanie Wi-Fi w pociągach ED250 Pendolino. Pierwsze składy Express InterCity Premium z dostępem do bezpłatnego, bezprzewodowego internetu wyjadą na tory jeszcze w tym roku.


28 sierpnia 2018 r. wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel uczestniczył w podpisaniu przez spółkę PKP Intercity umowy na instalację urządzeń Wi-Fi w składach Express InterCity Premium (EIP). Umowa opiewa na kwotę 31,7 mln zł i obejmuje również utrzymanie Wi-Fi świadczone przez 5 lat.

Montaż bezprzewodowego Internetu w składach EIP rozpocznie się we wrześniu. W sierpniu br. odbyły się testy pilotażowe urządzeń Wi-Fi w Pendolino, które wypadły pomyślnie. Pociągi Pendolino wzbogacą liczbę składów wyposażonych w dostęp do Internetu. W tym momencie sieć Wi-Fi dostępna jest w 171 wagonach PKP Intercity oraz 40 składach zespolonych (PesaDart, Flirt3). Przewoźnik planuje, że do końca 2018 r. Wi-Fi będzie dostępne w 200 wagonach konwencjonalnych i liczba ta będzie stale zwiększana – podkreślił wiceminister Andrzej Bittel.

Jak wynika z badań satysfakcji klienta przeprowadzonych przez PKP Intercity, podróżni decydują się na ofertę Express InterCity Premium przede wszystkim ze względu na wysokie bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Pasażerowie cenią sobie gwarancję miejsca siedzącego, łatwy dostęp do gniazdka z prądem, wygodne fotele oraz możliwość skorzystania ze specjalnej Strefy Ciszy. Pociągi przystosowane są także do potrzeb osób niepełnosprawnych, jak również zapewniają komfortową podróż rodzinom z dziećmi. Już wkrótce pasażerowie EIP będą mogli także korzystać z bezpłatnego, bezprzewodowego Internetu.

Prace związane z instalacją urządzeń Wi-FI będą przebiegały w taki sposób, aby pojazdy ED250 mogły realizować planowe obiegi, zgodnie z rozkładem jazdy. Zależy też nam na tym, aby wdrożenie bezprzewodowego Internetu przebiegło szybko i sprawnie – zapowiedział Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

2 komentarze

  1. To jest chyba jakiś żart. 32 mln za instalację WiFi w 20 pociągach? Przecież wystarczy modem LTE na szybki internet i po dwa, góra access pointy na wagon. Koszt wykonania powinien wynieść góra kilka tysięcy za pociąg + abonament góra kilka tysięcy złotych za te 5 lat. W sumie nie więcej niż 100 tysięcy. Niezły wałek ktoś tu odstawił

  2. Po pierwsze LTE nie wszedzie bedzie mialo zasięg. Po drugie Alstom sporo skasuje za poprowadzenie kabli oraz montaz urządzeń poniewaz maja licencje na podzespoly. I ta licencja kosztuje najwiecej. Gdyby to byl tabor innej marki zapewne wyszlo by 10x taniej.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *