Zapomniane historie

Dzisiaj nie będzie felietonu. Zamiast tego galeria zdjęć ukazująca prozę życia, której nie trzeba opisywać ani zamieszczać dodatkowych komentarzy. Sam obraz opowiada pewną historię, która powoli zanika w zielonym gąszczu, nieistniejącej już nyskiej lokomotywowni PKP Cargo. Zdjęcia nadesłał nasz czytelnik Sebastian Pańczyszyn, który był naocznym świadkiem przemijającej historii pewnego parowozu.


W tym wszystkim smutne jest to, że w Polsce mamy problem z dbaniem o historię. W Czechach radzą sobie z tym znacznie lepiej. Przykładem mogą być liczne zamki i pałace zachowane w dobrym stanie. Może tam było lepiej, może nasz kraj był bardziej wyniszczony i ograbiony. Jedno jest pewne. Wybiórczo dbamy o historię.

Za sprawą zdjęć Sebastiana Pańczyszyn, dzisiejszym bohaterem zapomnianej historii jest parowóz Ty2-140 wyprodukowany w 1943 roku przez Borsig Lokomotiv-Werke GmbH z Berlina. Jak nam przekazał Pan Sebastian, podobno lokomotywa ta ma bogatą historię związaną choćby z czasami drugiej wojny światowej.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Fot. Sebastian Pańczyszyn

5 komentarzy

  1. WITAM !
    A MOŻE BY TAK URATOWAĆ TEGO STALOWEGO POTWORA ?
    Może ma ktoś pomysł ?
    Pozdrawiam wszystkich kochających kolej !

  2. ADALBERTO pisalem niejednokrotnie do INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ , RYNKU KOLEJOWEGO itd. Ale tam pewnie ZOMBI?? A w Ministerstwie infrastruktury oleja Starego Kolejarza a tematow podobnych jest KOPA= 12 jaj !!

  3. Tak to prawda ! Ruchy Obywtelskie w naszym kochanym kraju władze mają głęboko w poszanowaniu ! Wiem cos na ten temat bo mieszkam w Bielsku Białej i obok mam linie kolejową 190 i trafia mnie jasny piorun ! !!!! Jak wybory bedą to wielkie dyskusje ! Wszystkim Wladza sie zajmuje tylko nie przyszłością!!! Nieraz juz pisałem na forum kolej to przyszlość dziwne na zachodzie Europy rozwój koleji regionalnych a Czechy ?! No chyba że wspaniała wladza m zamiar wyjścia z Uni !!! Wtedy wszystko bedzie wyglądało jak na lini 190 !!! Mam swoje lata i pamietam kolej jak dobrze służyła !
    Obym sie mylił . Pewnie dużo jest zmian pozytywnch , ale to sa szlaki główne mnie szczegolnie chodzi o regionalne linie . Pozdrawiam wszystkich samorządowców i decydentów Katowicach i Warszawie zacznijcie działać !

  4. Ta linia to moja młodość. Często jeździłem do Skoczowa z Katowic. Wybierałem wówczas trasę przez B-B, bo wtedy mogłem przejechać się tą malowniczą trasą. Teraz sobie popłaczę.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *