Oscypek śladem Ornaka

Już niebawem (w nocy z 1 na 2 września) czeka nas kolejne korekta rozkładu jazdy 2017/18. Zanim szczegółowo o tym co zmieni się w naszym regonie po wakacyjnym zawrocie głowy kilka słów o nowości którą w weekendy we wrześniu i październiku zafunduje nam PKP Intercity. 


Pamiętamy jak wiele wątpliwości i rozterek towarzyszyło ludziom z Kolei Śląskich gdy rodziła się koncepcja uruchomienia turystycznego połączenia z Katowic do Zakopanego. Ostatecznie postanowiono ruszyć najpierw z Giewontem, którego w bieżącym rozkładzie przekształcono na Ornaka. Teraz okazuje się, że było to pociągnięcie słuszne. Relacja cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów. Nic dziwnego, że tym szlakiem chcą podążyć następni. Już od następnego weekendu będzie można w weekendy z naszego regionu do Zakopanego dojechać kolejnym połączeniem, tym razem proponowanym przez PKP Intercity. Oczywiście przez Katowice, Bielsko-Białą, Żywiec i Suchą Beskidzką. Toto będzie się nazywało Oscypek, będzie jeździć w kategorii IC w relacji Warszawa – Zakopane – Warszawa.

Nowy pociąg PKP Intercity przyjedzie do Katowic z Warszawy w okolicach godziny 9, by za kilka minut wyruszyć pod Tatry, Dodatkowo w trzy terminy wrześniowe tej odjazd nastąpi dopiero o 9.50, co sprawi, że do stacji docelowej dotrze o 14.38 (we wcześniejszych przypadkach będzie to kilka minut po 14). Z powrotem Oscypek wyjeżdżać będzie już po 15, by po pięciu godzinach, około godziny 20, zameldować się w stolicy naszego województwa. Do Warszawy dotrze przez Częstochowę, Piotrków Trybunalski i Koluszki tuż przed północą. Dla porównania. Ornak będzie wyjeżdżał z Katowic o 6.18, by zameldować się w Zakopanem o 10.50. W kurs powrotny wyruszać będzie o 16.29, by w Katowicach zameldować się o 20.56

Czy Oscypek będzie konkurencją dla KŚ-iowego Ornaka? Nie sądzimy. Ornak będzie co prawda jeździł tylko w weekendy wrześniowe. W październiku zastąpi go Błatnia, która podobnie jak w poprzednich miesiącach kursować będzie na trasie Katowice – Żywiec – Katowice. Jadąc Ornakiem do Zakopanego i mając do dyspozycji niespełna sześć godzin pod Tatrami będziemy sobie w stanie zorganizować ciekawy jednodniowy pobyt, którego z racji w niektórych przypadkach zaledwie półgodzinnego postoju Oscypka zafundować sobie nie będziemy mogli. Ponadto ceny biletów też przemawiają na korzyść pociągu KŚ. Na pewno jednak korzyścią z pojawienia się Oscypka będzie fakt zwiększenia się ruchu na linii Żywiec – Sucha Beskidzka, której remont teraz nie jest już tylko oczekiwany przez lokalne środowiska, a zaczyna stawać się realną koniecznością.

 

4 komentarze

  1. Prawda jest taka, że Oscypek puszczany jest tą trasą z konieczności – od połowy września na nowo rusza remont torów między Leńczami czy Radziszowem a Suchą Beskidzką.

  2. Szkoda, że ORNAK zakończy żywot wraz jak skończy się wrzesień. Dodatkowym atutem była pierwsza niehandlowa niedziela i promocja Kolei Śląskich z tym związana. 9.IX. skorzystałem z tej promocji i pojechałem z synem do Zakopanego na Kasprowy Wierch. 5 i pół godzinny pobyt w Zakopanem: byliśmy na Kasprowym a dodatkowo godzinkę spacerowaliśmy na Krupówkach oczywiście za pamiątką dla syna. Także bardzo fajny pomysł z tym pociągiem. Nie trzeba drogich noclegów by spędzić sporo czasu w stolicy Polskich Tatr. Pozdrawiam i może da się kontynuować ORNAKA cały rok. Zakopane warto zwiedzić o każdej porze roku.

    1. Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem, od nowego rozkładu Ornak będzie jeździł już w każdy weekend.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *