Cieszyn – Goleszów. REAKTYWACJA…

Dzisiaj rano otrzymaliśmy z pewnego źródła taką oto informację. Na fragment linii 190 pomiędzy Cieszynem a Goleszowem wrócą pociągi. Co prawda jeszcze nie pasażerskie lecz towarowe. Zawsze to jednak jakiś powrót.


A wszystko za sprawą remontu odcinka… Cieszyn – Zebrzydowice, czyli linii kolejowej nr 90. Okazało się, że prace przy odbudowie przepustu na granicy Pogwizdowa i Kaczyc nieco się przeciągną i w związku z tym, jak na razie nie ma możliwości przedostania się z maszynami i materiałami na drugą stronę inwestycji, czyli do Pogwizdowa i Cieszyna. Życie wiec kazało sobie przypomnieć o zapomnianym, nie tylko przez zarządcę, odcinku linii kolejowej i by poprawić terminowość inwestycji na LK 90 postanowiono spróbować dostarczyć maszyny, podkłady czy szyny niezbędne do realizacji remontu właśnie drogą kolejową, wykorzystując fragment LK 190 z Goleszowa do Cieszyna.

Jak zapewnił nas przedstawiciel PKP PLK – na interesującym nas fragmencie linii nr 190 odbyły się już specjalne badania i próby i wszystko wskazuje na to, że szlak choć od dawna nieużywany „da radę” obsłużyć planowane dostawy. Pierwsze kursy będą miały miejsce być może już w przyszłym tygodniu. Jeśli się to nie uda, to na pewno pociągi pojadą już tamtędy na przełomie sierpnia i września. O terminach postaramy się Was poinformować, jak już zostaną oficjalnie ustalone.

Mamy też prośbę czy apel, uzgodniony z ludźmi zarządcy infrastruktury. Sprawa dotyczy głównie Cieszyna, ale problem dotyczy całego odcinka od Goleszowa do miasta nad Olzą. Od czasu zaniechania ruchu, tory kolejowe stały się popularnym miejscem spotkań towarzyskich, spacerów z różnej maści zwierzakami. O tym, że to niezgodne z prawem to już nawet nie przypominamy. Chodzi o coś innego. O bezpieczeństwo. Bo już niebawem może dojść do tak niebezpiecznej sytuacji, że pociąg wjedzie w środek „imprezy”, bo i takie rzeczy już tam widzieliśmy.

To samo tyczy się przestrzegania znaku „Stop” przez kierowców w przypadku przejazdu przez tory kolejowe. Jeszcze dzisiaj złamanie tego przepisu może nie przynieść konsekwencji w postaci mandatu, jednak w przypadku gdy ten pociąg nadjedzie to już nie będzie chodziło tylko o mandat. Tylko o coś znacznie więcej.

14 komentarzy

  1. I teraz wlasnie elegancko jest pokazane jak bardzo potrzebna jest ta linia,powinna ona byc juz dawno wyremontowana i przywrocony ruch na niej

  2. Zmiana dyrektora w PKP PLK i nagle dzieją się cuda na linii 190. Nagle się wszystko da!!! Także ZLK Sosnowiec, remont i Koleje Śląskie otwierają nową linię.

  3. To tylko pokazuje jak PKP jest nieudolne i samo ma gdzieś bezpieczeństwo.
    Tyle czasu linia była nieużywana to znaki powinny były być zasłonięte i teraz jak mają być przejazdy odsłonięte, ludzie by zwrócili uwagę, ze coś się zmieniło.
    No, a teraz hejt start.

    1. Będzie może jak na linii Łuków-Lublin – znak drogowy: „UWAGA: Od dnia xx.xx.20xx WZNOWIONY RUCH POCIĄGÓW” 😀

  4. Będą zapewne jeździć przez mnich pierściec Skoczów także ciekawe sprzęty się tam pojawia. Ciekawe jak długie składy z tluczniem i co je pociągnie? Może jakiś gagar. Fajnie jakby to ktoś udokumentował.

  5. Cytat: „….Okazało się, że prace przy odbudowie przepustu na granicy Pogwizdowa i Kaczyc …” Boże to nie przepust ale WIADUKT. Przepust to jest nad rowem/ciekiem wodnym a nie nad ulicą/drogą.

    1. Jesli ktos madry bedzie to nie zaladuje tego na ciezarowki,bo tam strasznie ciasno jest a co za tym idzie,wanny z kruszywem rozwalilyby te drogi

  6. Linia 306 zmodernizowana Prudnik- Krapkowice. Przecina droge krajowa nr 414 az 3 razy, na kazdym przecieciu tylko krzyze Sw Andrzeja, widocznosc w dwoch przecieciach Zerowa. Kierowcy nawet nie zwalniaja! mysle ze znak STOP poprawilby bespieczenstwo, zakladajac ze nic tam nie kursuje oprocz skladow technicznych rozluznia atmosfere. Kierowcy zapominaja ze moze przyjsc taki niespodziewany transport militarny /Linia do dyspozycji wojska/ i bedzie BUM!!

  7. Samo to że PKP PLK podjęli kilka lat temu decyzje z LK 190 nie zostanie zlikwidowana, powoduje, że najwyższy czas aby ruch kolejowy powrócił na tą trasę. Szkoda, ze to się dzieje tak po Polsku, że ponad 80% społeczności lokalnej nie będzie wiedziało, że ruch towarowy na trasie Cieszyn-Goleszów zostanie wznowiony. To może spowodować różne konsekwencje z wypadkami na torach i przejazdach kolejowych włącznie!
    Taka oto Polska, biedny kraj szarpany emocjami i pochopnymi decyzjami. Nagle przyszła chwila, ze trzeba reaktywować część LK 190 i teraz piesi oraz kierowcy bedą mieli problem ponieważ od 9 lat wielu już zapomniało, że tą trasą jeździły pociągi. Przypomina o tym nieczynna póki co przestarzała infrastruktura kolejowa.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *