Szybko na odcinku z Opola do Nysy

Szybko w tym przypadku nie oznacza tylko faktu, że pociągiem po rewitalizacji pojedziemy na tej trasie krócej, ale szybko również postępują prace inwestycyjne na szlaku z Opola do Nysy. Prace mogą skrócić się nawet o 8 miesięcy.


Zakończyły się prace na odcinku Opole Zachodnie – Szydłów i od 1 sierpnia pociągi zaczęły kursować pomiędzy Opolem a Szydłowem. Z początkiem sierpnia Skanska wkroczyła z pracami inwestycyjnymi na odcinek Szydłów – Łambinowice na linii 287. Choć prace na tym odcinku nie były planowane na ten rok to nic nie przeszkodziło firmie, żeby rozpocząć rewitalizację przed terminem. Prace między Szydłowem a Łambinowicami będą realizowane od sierpnia do grudnia. Obejmą wymianę toru oraz budowę nowego przystanku w Goszczowicach. Na kolejnym etapie budowany będzie nowy przystanek Nysa Wschodnia, w okolicy ul. Morcinka. Przebudowa odcinka Łambinowice – Nysa rozpocznie się w 2019 r.

Przebudowa toru na odcinku Opole – Szydłów to w m.in. montaż 7 nowych rozjazdów, ułożenie 13 tys. podkładów, 18 km szyn oraz ponad 12 tys. ton tłucznia. Ważnym zakresem prac była przebudowa kilkunastometrowego wiaduktu kolejowego koło Szydłowa. Stan techniczny obiektu ograniczał sprawny przejazd pociągów z Nysy do Opola. Po wymianie m.in. przęsła i wykonaniu stalowego chodnika, pociągi pojadą ponad dwukrotnie szybciej, nie 40 km/h lecz nawet 120 km/h.

Dzięki inwestycji wykonywanej w ramach RPO województwa opolskiego podróż pomiędzy Nysą i Opolem skróci się o ok. 40 min – z 1 h 35 min do ok. 55 min. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h. Modernizacją objęte będą 2 stacje: Szydłów i Łambinowice oraz 9 przystanków: Opole Chmielowice, Komprachcice, Tułowice Niemodlińskie, Sowin, Budziszowice, Jasienica Dolna, Mańkowice, Kubice, Wyszków Śląski. Będą one bardziej funkcjonalne i dostosowane do obsługi pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się. Komfortową podróż zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie oraz wysiadanie z pociągów.

Inwestycja obejmuje 48 km linii. Wymienione będą tory oraz zabudowane nowe urządzenia sterowania ruchem. Poprawi się przepustowość linii, co pozwoli na płynniejszy przejazd większej liczby pociągów. Przebudowa 59 przejazdów kolejowo-drogowych oraz nowe urządzenia rogatkowe wraz z sygnalizacją zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Prace obejmą 89 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów i 2 wiadukty. Zakończenie projektu planowane jest na kwiecień 2020 r. Wartość prac to ponad 120 mln zł.

Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe

One comment

  1. Skanska idzie jak burza,teraz musimy czekac na studium wykonalnosci lini 137. Tam dopiero kaszana, az do Paczkowa. Chcialoby sie do raju od zaraz. Droga redakcjo operujecie w terenie, Prosze o reportazyk z polaczenia NYSA- KLODZKO czy faktycznie jest frekwencja mimo nieudanego rozkladu jazdy w tym roku!!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *