ED72 też na Dolnym Śląsku

Kolejna zmodernizowana jednostka ED72 trafiła tym razem do Oddziału Dolnośląskiego Przewozów Regionalnych. Województwo dolnośląskie to kolejne po województwie opolskim i łódzkim, po którym zmodernizowana jednostka będzie wozić pasażerów.


Nowy pociąg będzie służył pasażerom POLREGIO w województwie dolnośląskim. Ten elektryczny zespół trakcyjny został poddany gruntownej modernizacji. Dzięki temu może pomieścić blisko 500 pasażerów, w tym 221 na miejscach siedzących, wyposażony jest m.in. w nowoczesny napęd, klimatyzację, wygodne fotele, jak również systemy informacji pasażerskiej i monitoringu znacząco poprawią komfort i bezpieczeństwo podróżnych oraz obsługi. Posiada szereg udogodnień dla pasażerów, m.in. innowacyjne ładowarki indukcyjne w stolikach, klimatyzację oraz nowoczesne toalety przygotowane również dla osób niepełnosprawnych i opiekunów z niemowlętami. Dla bezpieczeństwa podróżnych pojazdy zostały wyposażone w automatyczne defibrylatory zewnętrzne (AED), czyli skomputeryzowane urządzenia, które za pomocą poleceń głosowych i wizualnych prowadzą osoby przez procedurę bezpiecznej defibrylacji w zatrzymaniu krążenia.

Dolny Śląsk jest zdecydowanym liderem w kraju jeśli chodzi o przyrost liczby pasażerów korzystających z kolei. Nie byłoby tego bez oferty przewozowej, którą staramy się z każdym kolejnym rozkładem jazdy poprawiać i dostosowywać do potrzeb mieszkańców oraz bez nowoczesnego taboru naszych przewoźników: Kolei Dolnośląskich i POLREGIO. Ten przekazany dziś Dolnoślązakom nowoczesny skład to kolejny ważny krok w rozwoju kolei i transportu publicznego w naszym województwie – zaznacza Jerzy Michalak, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Do końca wakacji pojazd będzie obsługiwał odcinek Wrocław – Lubliniec, a z początkiem roku szkolnego planujemy obsługę odcinka Wrocław – Głogów, gdzie w ostatnim czasie notujemy znaczny wzrost liczby podróżnych – mówi Marzena Karoń, Dyrektor Oddziału Dolnośląskiego Przewozów Regionalnych.

2 komentarze

  1. Z takim wyposazeniem na pokladzie powinny kursowac na dluzszych trasach , prawie TGV tyle ze predkosc max 120/h!!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *