Nowy przystanek ZKA w Kaczycach

Od najbliższej środy, 1 sierpnia, pojazdy Zastępczej Komunikacji Autobusowej kursujące pomiędzy Zebrzydowicami a Cieszynem z racji remontu tamtejszego szlaku kolejowego zmienią miejsce zatrzymania w Kaczycach.


Do środy autobusy ZKA będą wjeżdżać jeszcze pod dworzec kolejowy w Kaczycach. Od 1 sierpnia miejsce obsługi podróżnych zostanie jednak przeniesione na funkcjonujący przez cały czas przystanek komunikacji regionalnej „Kaczyce – dworzec kolejowy”, usytuowany przy ulicy Konopnickiej.

Choć plac przy dworcu w linii prostej oddalony jest od przystanku przy ulicy Konopnickiej ledwie o około 250 metrów, to zmiana ta znacznie wpłynie na skrócenie czasu przejazdu pomiędzy Zebrzydowicami a Cieszynem. Autobusy nie będą zmuszone do wjazdu wąską uliczką pod dworzec i wykonywania tam dość skomplikowanego manewru nawracania. Przeniesienie przystanku pozwoli zaoszczędzić około 2 minuty na łącznym czasie przejazdu pojazdów ZKA.

Argumentem „za” jest również to, że od kilkunastu dni na plac przed dworcem w Kaczycach ściągają duże auta dowożące na potrzeby remontu linii nr 90 wszelakie niezbędne materiały, od podkładów kolejowych zaczynając, na wszystkim innym co jest tam niezbędne do wykonania prac, kończąc.

Przypomnijmy, że według planów PKP PLK remont linii 90 ma zakończyć się 20 listopada.

4 komentarze

  1. PLK oczyszcza z krzewów i drzew zamknięty odcinek L 190 od Goleszowa do Cieszyna, podobno mają nią jeździć pociągi z materiałami do remontu L90.

  2. Sądząc po tempie prac to linia z Zebrzydowic do Cieszyna będzie jeszcze nawet ze 20 lat w remoncie. Napewno nie wyrobią się do listopada. Kilkanaście pociągów towarowych przejeżdżało tędy do Huty w czeskim Trzyńcu. Owszem może jechać przez Petrovice i Karviné na Czeski Cieszyn, ale tam z racji remontu też drastycznie spadła przepustowość bo jeździ się tylko po jednym torzez trzech. Też słyszałem, że na odcinek Goleszów – Cieszyn wraca ruch towarowy. Przy okazji widać grzech zaniedbania prezesa PLK, który chwali się oszczędnościami bo nic nie robi żeby poprawić stan linii kolejowych w naszym regionie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *