Centrum Przesiadkowe w Gliwicach tuż, tuż

Trwają prace nad przygotowaniem projektu budowy nowoczesnego Centrum Przesiadkowego w Gliwicach. Na realizację inwestycji miasto może pozyskać 130 mln zł unijnego dofinansowania. Planowany termin realizacji to lata 2019-2020.


Nowoczesne centrum przesiadkowe to obecnie priorytetowa dla miasta inwestycja. W jej ramach powstanie nowy dworzec autobusowy z zadaszeniem wraz z budynkiem głównym, budynkiem pomocniczym i tunelem, przebudowany zostanie układ komunikacyjny ul. Składowej, Toszeckiej, Tarnogórskiej, Jagiellońskiej, Okopowej, Piwnej, Zwycięstwa, Na Piasku, Bohaterów Getta Warszawskiego, placu Piastów a także ciąg pieszo-rowerowy od ul. Berbeckiego/alei Przyjaźni do ul. Aleksandra Fredry. W jej realizację od samego początku z dużym zaangażowaniem włączyły się miejskie jednostki oraz PKM Gliwice i KZK GOP.

Obecnie firma Pas Projekt sp. z o.o., która wygrała przetarg na przygotowanie dokumentacji, przedstawiła projekty wstępne oraz prowadzi uzgodnienia z gestorami infrastruktury technicznej. Jako że projekt zawiera innowacyjne rozwiązania w zakresie zadaszenia dworca autobusowego, miasto zwróciło się również do naukowców z Politechniki Śląskiej, którzy zweryfikują przyjęte założenia i rozwiązania konstrukcyjne.

Nowoczesne Centrum Przesiadkowe to kolejna duża inwestycja Gliwic. Szacuje się, że całkowity koszt realizacji projektu może wynieść nawet ok. 250 mln zł. Dlatego miasto planuje aplikować pod koniec 2018 r. o pozyskanie środków unijnych. W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Gliwice mogą się ubiegać się o kwotę 130 mln zł.

Planowany termin przetargu na wykonanie inwestycji to przełom 2018/2019, a planowany termin realizacji to lata 2019-2020.

Fot. UM Gliwice

2 komentarze

  1. Na tej ostatniej wizualizacji jakoś widać bardzo wąskie chodniki. No i brak obniżonego krawężnika na przejściu dla pieszych. Wiem, że to tylko wizka… Macie może dostęp do planu tego dworca (tj. Właśnie chodników, dojść, dróg rowerowych z szerokosciami itp.)

  2. To centrum przesiadkowe jest ułomne jak władze Gliwic, bez rezerwy na tramwaj w przyszłości jest zupełnie bez sensu… Ale w sumie Gliwice to wieś, więc na range wsi wystarczy…

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *