Jednym mniej, innym więcej

Urząd Transportu Kolejowego poinformował, że w maju bieżącego roku z usług kolei skorzystało 26,6 mln pasażerów. Liczba podróżujących koleją była o 0,8% niższa w porównaniu do maja ubiegłego roku. Przedstawione zostały również zbiorcze dane od stycznia do maja 2018.


Praca przewozowa w maju wyniosła blisko 1,8  mld pas-km, zaś eksploatacyjna 13,6  mln poc-km. Praca przewozowa była niższa o 1,8 %, a praca eksploatacyjna niższa o 1,9 %.  Średnia odległość przejazdu jednego pasażera wyniosła 67 kilometrów.

Łączne wyniki za pierwsze pięć miesięcy są o 2,9%  w przypadku liczby przewiezionych pasażerów są niższe od tych z roku 2017, a dla pracy przewozowej niższe o 0,5%Jedynie praca eksploatacyjna była wyższa w tym roku o 1,2 %.

Dla zainteresowanych jak w tym wszystkim wypadają Koleje Śląskie to informujemy, że udział naszego regionalnego przewoźnika w ogólnej sumie przewiezionych pasażerów w okresie od stycznia do maja bieżącego roku wynosi 5,60%, co oznacza wzrost w porównaniu do pierwszych miesięcy 2017 roku, gdy liczba ta wyniosła 5,16%. UTK przedstawił również udział poszczególnych przewoźników w krajowym rynku pod względem pracy eksploatacyjnej. Pociągi KS stanowią 3,81% uruchamianych w całym kraju połączeń. W analogicznym okresie ubiegłego roku współczynnik ten wynosił 3,44%.

6 komentarzy

  1. Od stycznia tego roku z miesiąca na miesiąc zauważam wzrost w statystykach UTK . Cieszę się z tego powodu, gdyż z roku na rok liczba pasażerów spadała w statystkach UTK .

  2. Co? Koleje Śląskie tylko 3,81% udziału w rynku w skali kraju? To o połowę za mało. Biorąc pod uwagę że śląskie jest drugim pod względem zaludnienia województwem w Polsce to udział powinien wynieść przynajmniej 1/16 czyli 6,25%.

  3. @Łukasz: Nic dziwnego. Biorąc pod uwagę, że większość linii jest zawieszona, a oczkiem w głowie KŚ są tylko magistrale, w szczególności S1 i S5. Gdzie indziej nie ma nic (linie 157, 159, 169, 132 – odc. Gliwice – Bytom, 131 – od Herbów Nowych na północ, itp itd) albo tylko alibi-zugi (S72, S78, S58, etc). Nawet z Czechowic do Oświęcimia nie ma nic pomimo wpisania tej trasy w umowie UMWŚ z KŚ do 2030 roku.

  4. Tak tylko we wszystkich miejscowościach województwa śląskiego nie ma linii kolejowej ale tak pasażerów powinno być więcej niż te prawie 4%. Gdyby było koło 6 % było by ok.

  5. KS liczą wszystko łącznie z tym co zostało odwołane jak „oni” to nazywają z. przyczyn technicznych tzn. brak sprawnego taboru, kierownika pociągu czy po prostu nie sprawnej ubikacji i KS pociąg odwołuja bez wprowadzania ZKA!!!

  6. „…Dla zainteresowanych jak w tym wszystkim wypadają Koleje Śląskie to informujemy, że udział naszego regionalnego przewoźnika w ogólnej sumie przewiezionych pasażerów w okresie od stycznia do maja bieżącego roku wynosi 5,60%, co oznacza wzrost w porównaniu do pierwszych miesięcy 2017 roku, gdy liczba ta wyniosła 5,16%…”

    Może by redakcja sie pochwaliła i dopisałaby, że tym wynikiem Koleje Śląskie wyprzedziły SKM Warszawa

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *