Coradia iLint z dopuszczeniem w Niemczech

Alstom Coradia iLint, pierwszy na świecie pociąg pasażerski z wodorowymi ogniwami paliwowymi, uzyskał zgodę niemieckiego urzędu kolejowego (EBA) na obsługę pasażerów w Niemczech.


Alstom Coradia iLint, pierwszy na świecie pociąg pasażerski z wodorowymi ogniwami paliwowymi, uzyskał zgodę niemieckiego urzędu kolejowego (EBA) na obsługę pasażerów w Niemczech. 11 lipca Gerald Hörster, prezes EBA, przedstawił firmie Alstom certyfikat homologacji w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury w Berlinie. W uroczystości wziął udział Enak Ferlemann, parlamentarny sekretarz stanu przy federalnym ministrze transportu i infrastruktury cyfrowej oraz członek niemieckiego parlamentu.

Za zgodą Niemieckiego Urzędu Kolejowego (EBA) wysyłamy pierwszy pociąg pasażerski z technologią ogniw paliwowych na tory, co jest mocną oznaką mobilności w przyszłości. Niskoemisyjna i wydajna alternatywa dla oleju napędowego, szczególnie na liniach drugorzędnych, gdzie linie napowietrzne są nieekonomiczne lub jeszcze niedostępne jest odpowiednią opcją – powiedział Enak Ferlemann, delegat niemieckiego rządu federalnego ds. transportu kolejowego.

W listopadzie 2017 r. Alstom i lokalny organ transportowy w Dolnej Saksonii (LNVG) podpisały umowę na dostawę 14 pociągów wodorowych z ogniwami paliwowymi, a także 30 lat konserwacji i dostaw energii. 14 pociągów zostanie wyprodukowanych przez Alstom na potrzeby LNVG i będzie transportować pasażerów między Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde i Buxtehude od grudnia 2021 r. Po zatwierdzeniu przez EBA dwa prototypy Coradia iLint zostaną wprowadzone do eksploatacji pilotażowej w sieci Elbe-Weser. Pojazdy w ruchu liniowym mają pojawić się już pod koniec lata.

Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi, które wytwarzają energię elektryczną zapewniającą trakcję. Ten pociąg o zerowej emisji emituje niski poziom hałasu, przy czym wydech stanowi jedynie para wodna i skondensowana woda. Model Coradia iLint wyróżnia się połączeniem różnych innowacyjnych elementów: konwersją czystej energii, elastycznym magazynowaniem energii w akumulatorach oraz inteligentnym zarządzaniem mocą trakcyjną i dostępną energią. Zaprojektowany specjalnie do pracy na niezelektryfikowanych liniach, umożliwia czyste, zrównoważone działanie pociągu przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu wydajności.

Fot. Alstom

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *