Jaworzno Szczakowa z nowymi peronami

Na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia trwają obecnie prace inwestycyjne za prawie 300 mln zł. Efektem inwestycji jest m.in. stacja Jaworzno Szczakowa z przebudowanym peronem nr 3 i wszelkimi udogodnieniami poprawiającymi komfort obsługi pasażera


Modernizacja linii E30 jest najbardziej oczekiwaną inwestycją w sprawnym i szybkim połączeniu Katowic z Krakowem. Na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia trwa rzebudowa stacji i przystanków osobowych, wymiana torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróży oraz przewozu towarów w regionie i na trasie międzynarodowego połączenia, Niemcy – Polska – Ukraina, od Zgorzelca po Przemyśl.

Na stacji Jaworzno Szczakowa w poniedziałek zakończono zasadniczy zakres przebudowy peronu nr 3. Został on podwyższony. Pasażerom służy 200 m wiata i nowe oświetlenie. Są ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Podłączona jest informacja głosowa. Dojść na peron można podziemnym przejściem. Prace w tym obiekcie jeszcze się kończą. Pasażerowie w tym roku będą mogli skorzystać z 2 wind – od strony miasta i na peron.

Ponadto, na stacji w Jaworznie Szczakowej zbudowano lokalne centrum sterowania. Komputerowe urządzenia zapewnią bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Nowe pomieszczenia i systemy poprawią także warunki pracy dyżurnych ruchu.

Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych w Jaworznie w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka oraz w Balinie. Bezkolizyjne obiekty znacznie podniosą poziom bezpieczeństwa w tym rejonie, gdyż zastąpią istniejące dotąd przejazdy kolejowo – drogowe.

Na stacji Jaworzno Ciężkowice trwa budowa przejścia pod torami oraz nowego peronu. Na przystanku w Balinie budowana jest kładka dla pieszych. Prace na tym odcinku obejmują 15 km linii kolejowej, 33 obiekty inżynieryjne, a także 2 przejazdy kolejowo – drogowe. Przystanki w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe

5 komentarzy

  1. Jestem ciekawy, kiedy z tego peronu odjadą pociągi w kierunku Dąbrowy Górniczej Ząbkowice, zlikwidowane w 2009 roku oraz w kierunku Olkusza przez Bukowno zlikwidowane znacznie wcześniej, nawet stacji Knieje już nie ma. Pamiętam jednostki EN57 oraz pośpiechy ,,Reymont”, ,,Stoczniowiec” odjeżdżające z peronu 3, w kierunku Częstochowy.

  2. Z tego peronu powinny odjeżdżać pociągi do lotniska KTW/EPKT (Katowice) po wybudowaniu 20 km linii z Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Mierzęcic!!!!!!!!!

  3. Juz niedlugo w 2019 roku, w polsce jest taka tradycja swietowania jakiejkolwiek rocznicy, Tu akurat minie 10 lat od czasu zlikwidowania polaczen<

  4. Juz niedlugo w 2019 roku, w polsce jest taka tradycja swietowania jakiejkolwiek rocznicy, Tu akurat minie 10 lat od czasu zlikwidowania polaczen<

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *