Mijanka w Bradzie jednak nie taka pewna

W ostatnim czasie zostały otwarte koperty w dwóch przetargach dotyczących prac inwestycyjnych na linii 140. Błędnie odczytaliśmy publikowane informacje i w przetargu na mijankę było osiem a nie dwie. Niestety wszystkie z budżetem powyżej zakładanego.


W ostatnim czasie otwarto koperty z ofertami w dwóch przetargach dotyczących prac inwestycyjnych na linii 140 pomiędzy Rybnikiem a Katowicami. Zamówienie, pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – Region Śląski” o którym informowaliśmy w zeszłym tygodniu, w którym swoje oferty złożyły dwie firmy: Zakład Instalacji Sanitarnych i Robót Inżynieryjnych SANEL Sp. z o.o. z Rudy Śląskiej z ceną 1 942 170,00 zł brutto i Trakcja PRKil S.A. z Warszawy z ceną 1 911 756,27 zł brutto, dotyczył przebudowy przepustu sklepionego ceglanego w km 5,296 oraz mostu kolejowego sklepionego ceglano-kamiennego w km 6,99. Oba obiekty znajdują się na wysokości Mikołowa. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 2 460 000,00 zł brutto. Obie firmy spełniają kryteria zamówienia.

Gorzej jest z przetargiem w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych – Region Śląski”. Przetargiem zainteresowanych jest aż 8 firm:

1. Konsorcjum: ETF Polska Sp. z o.o. z Kobierzyc i ETF S.A.S. z Rueil-Malmaison
Wartość oferty – 35 926 500,51 zł brutto
2. Alusta S.A. z Poznania
Wartość oferty – 46 869 498,03 zł brutto
3. Trakcja PRKil S.A. z Warszawy
Wartość oferty – 40 023 708,00 zł brutto
4. Konsorcjum: Nowak-Mosty Sp. z o.o. z Dąbrowy Górniczej, Kolejowe Zakłady Automatyki S.A. z Katowic i Przedsiębiorstwo Inżynieryjno-Budowlane „Armex” Sp. z o.o. z Sosnowca
Wartość oferty – 41 070 124,78 zł brutto
5. Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „TOR” Sp. z o.o. z Mysłowic
Wartość oferty – 30 149 333,19 zł brutto
6. Konsorcjum: Torkol Sp. z o.o. z Tychów i KZN Rail Sp. z o.o. z Krakowa
Wartość oferty – 32 360 981,37 zł brutto
7. SILTOR Sp. z o.o. Spółka komandytowa z Tychów
Wartość oferty – 29 227 113,68 zł brutto
8. Konsorcjum: Infra SILESIA S.A. z Rybnika i Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego „TRANSKOL” Sp. z o.o. z Kielc
Wartość oferty – 36 774 521,71 zł brutto

Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 24 600 000,00 zł brutto. Wszystkie oferty przekraczają zakładany budżet a najniższą ofertę złożyła firma z Tychów, SILTOR Sp. z o.o.

To jest już drugie podejście do tego przetargu. Czy tym razem PKP Polskie Linie Kolejowe zaakceptują jedną z ofert na wykonanie prac inwestycyjnych?

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz przebudowa linii kolejowej nr 140 od km 14.300 do km 15.400 i km 27.850 i km 28.350. Inwestycja obejmie m.in. odbudowę nawierzchni kolejowej w torze nr 3, zabudowę rozjazdów nr 501 i 502 oraz przebudowę peronu dwukrawędziowego w stacji Łaziska Górne Brada, wymianę rozjazdu nr 20 na podg. Czerwionka Dębieńsko, przebudowę obiektów inżynieryjnych tj. wiaduktu w km 14.414, przepustów w km 14.618 i km 15.162 oraz mostu w km 28.002.

One comment

  1. Przy pierwszym przetargu dotyczącym budowy samej mijanki PLK nie było skłonne dołożyć 9 mln zł do droższej inwestycji. Teraz zakres inwestycji jest większy, a dołożyć trzeba 5 mln zł. Dawajcie na bieżąco znać, jakie są losy tego przetargu.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *