Obejściem na peron

Będąc na środkowym wybrzeżu nie mogliśmy nie zajrzeć na dworzec kolejowy w Kołobrzegu. To ważny punkt na mapie podróży mieszkańców naszego regionu. Dworzec ładny, choć aktualnie remontowany, co sprawia pasażerom pewne niedogodności, a jedna z nich jest szczególnie uciążliwa.


Mowa o trwającej renowacji tunelu łączącego peron numer 2 z pozostałą częścią dworcową. Przejście jest zamknięte. Jedyną możliwością dostania się tam jest przejście wzdłuż peronów i dojście do kładki nad torami łączącej ulicę Okopową ze Zdrojową. Dopiero z tejże kładki jest możliwe zejście na peron i skorzystanie z pociągu. Swoje jednak trzeba się nachodzić. Łącznie będzie tego z pół kilometra. Trochę to przypomina słynne wędrówki po Katowicach w celu dotarcia na legendarny peron 5 w czasach przebudowy dworca.

Peron 2 to z pewnością jedna z dłuższych konstrukcji w tym nadmorskim kurorcie. Pewną próbą rozwiązania trudności jest to, że pociągi zatrzymują się jak najbliżej wspomnianej kładki. Tak było choćby w przypadku kończącego tu w trakcie naszej wizyty bieg TLK Ustronie. To w jakiś sposób ma ułatwić ludziom dotarcie na plac przed dworcem gdzie przybyli do Kołobrzegu turyści mogą skorzystać z komunikacji miejskiej czy regionalnej. Tym bardziej, że podobnie jak w przypadku wszystkiego z czym mamy do czynienia w życiu są i pewne pozytywy. Możliwość wejścia na peron od strony ulicy Zdrojowej znacznie skraca dystans z wielu pensjonatów i domów wczasowych znajdujących się w okolicy. Kto nie musi iść na dworzec po bilet ten raczej narzekać nie będzie. Na koniec informacja, sam peron jest kompletnie odnowiony i wygląda jak należy.

Tak jak było wyżej. Zarówno budynek dworca jak i jego wyremontowane wnętrze robią bardzo pozytywne wrażenie. Jest czysto i schludnie. Na odnowę czeka peron 1. Prace przy nim nie będą jednak potęgowały takich uciążliwości jak ma to miejsce obecnie. Komunikacja miejska jest w Kołobrzegu, szczególnie w letnim szczycie turystycznym, dobrze rozwinięta. Bez problemów można dojechać do tak popularnych miejscowości jak Grzybowo czy Dźwirzyno. Regionalna komunikacja oparta na dobrej jakości autobusach, pozwalających dostać się do Mrzeżyna, Ustronia Morskiego, Sarbinowa czy Mielna.

W sezonie wakacyjnym nasz region połączony jest czterema parami pociągów na dobę. Nocne TLK Korsarz i TLK Pirat i dzienne TLK Swarożyc i IC Szkuner. No i jest jeszcze IC Pirania przyjeżdżający tutaj z Katowic w soboty, a wracający na nasze rewiry bardzo wczesnym niedzielnym porankiem.

To na razie ostatnia relacja z naszych wczesnowakacyjnych wojaży, ale z pewnością kolejne pojawią się w ciągu najbliższych tygodni.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

One comment

  1. Warto dodac ze w tym roku minelo w czerwcu 99 lat od czasu otwarcia stacji kolejowej w Kolobrzegu, oraz otwarcia pierwszej lini do Bialogardu. Miasto posiadalo jeszcze drugi dworzec kolejowy Kolobrzeg Kostrzewno Ciekawostka byla tez linia Kolobrzeskiej Koleji Waskotorowej ktora zostala zlikwidowana w latach 60-tych XX wieku. Stacja Kolobrzeg waskotorowy znajdowal sie obok stacji Kolobrzeg Kostrzewno.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *