Pierwszy Impuls 2 dla polskiego przewoźnika

Dzisiaj zaprezentowano pierwszą jednostkę Impuls 2 wyprodukowaną dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Będzie to pierwszy Impuls drugiej generacji, który wyjedzie na tory pod banderą polskiego przewoźnika. Do ŁKA trafi docelowo 14 trzyczłonowych pojazdów.


Pierw­szy pojazd Impuls 2został oficjalnie zaprezentowany w nowosądeckiej fabryce. Łódzka Kolej Aglomeracyjna jako pierwsza w Polsce otrzyma pociąg nowej generacji. Pod koniec czerwca pojazd rozpocznie testy w Krakowie, na początku lipca na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Europejska premiera pojazdu odbędzie się w Berlinie podczas Międzynarodowych Targach Kolejnictwa Innotrans. We wrześniu zaprezentowany zostanie także w Łodzi.

Dostawa pojazdów Impuls 2 rozpocznie drugi etap rozwoju Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Nowe pociągi pozwolą na rozwój siatki połączeń o kolejne miasta województwa łódzkiego. Dzięki ŁKA i rekordowym wynikom przewiezionych pasażerów za 2017 rok Łódzkie odnotowało najwyższy ze wszystkich województw wzrost ruchu kolejowego w Polsce – mówi Witold Stępień, marszałek Województwa Łódzkiego. Jak widać mieszkańcy doceniają nowoczesny tabor i wysoki komfort podróży – dodaje.

Cie­szymy się, że możemy dzisiaj w obecności Pana Marszałka Witolda Stępnia oraz Prezesa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusza Malinowskiego, zaprezentować pierwszy z pojazdów Impuls 2 wyprodukowanych dla woj. łódzkiego. Wierzymy, że wieloletnie doświadczenia eksploatacyjne Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych IMPULS dają gwarancję bardzo wysokiej dostępności i niezawodności pojazdów Impuls drugiej generacji. Prezentowany pojazd spełnia wszystkie wymagania Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (2014), gwarantując pasażerom komfortową i bezpieczną podróż – mówi Józef Michalik, Wiceprezes NEWAG S.A.

W pociągach dla ŁKA znajdą się także nowości takie jak strefa dziecięca ze stołem z nadrukiem gry planszowej i kostką do gry, stoliki podokienne w układzie foteli vis a vis, defibrylatory i numeracja miejsc.

Przygotowując przetarg na dostawę nowych pojazdów wzięliśmy pod uwagę nasze dotychczasowe doświadczenia i sugestie pasażerów. Przewozimy coraz więcej osób i stąd decyzja o zamówieniu dłuższych, trzyczłonowych pojazdów – mówi Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej — Największa frekwencja występuje w obszarze aglomeracji łódzkiej, dlatego pociągi są bezstopniowe z dużą ilością drzwi, co mam ułatwić wymianę pasażerów. Stawiamy na nowoczesność i komfort — Impulsy będą posia­dały bez­płatne wifi, gniazdka elek­tryczne z ładowarkami usb, biletomaty, monitory i miejsca na rowery – dodaje.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *