Coś ruszyło na LK 90

Końcem ubiegłego tygodnia naszym oczom ukazał się zaskakujący, ale i przyjemny widok. Na linii kolejowej nr 90 zauważyliśmy pierwsze ślady działalności wykonawców zobligowanych do dość kompleksowego odnowienia szlaku pomiędzy Zebrzydowicami a Cieszynem. Bytność ekip remontowych szczególnie zauważona została w okolicy mających zostać odnowionych przepustów w Cieszynie Marklowicach.


Daleko nie mamy do Marklowic, więc pojechaliśmy odnotować wizualnie fakt, że po niespełna trzech tygodniach od zamknięcia ruchu w końcu zostały podjęte czynności mające przekształcić linię kolejową będącą w stanie, delikatnie rzecz ujmując, średnim w całkiem przyzwoity szlak. Na odcinku Cieszyn – Cieszyn Marklowice odnotowaliśmy w trzech miejscach bytność maszyn i ludzi.

Te trzy miejsca to przepusty, od renowacji których ma się rozpocząć szereg działań mających finalnie podnieść jakość podróży na linii nr 90. Naszą uwagę przykuła inna rzecz. Wystarczyło, że przez niespełna 20 dni na szlaku nie pojawił się ani jeden pociąg, by wiele odcinków torów zostało przykrytych bujną roślinnością, która tak szybko dała radę tam się zagnieździć.

Przypomnijmy, że według zamierzeń zarządcy infrastruktury, firmy zaproszone do tego zadania mają całkowicie zmienić oblicze linii kolejowej z Zebrzydowic do Cieszyna. Ma zostać wymieniona niemal cała infrastruktura na tym odcinku. Poczynając od wymiany torów, poprzez odnowę stacji i przystanków kolejowych, układu torowego, przepustów, sieci trakcyjnej, na systemach bezpieczeństwa i kontroli ruchu kończąc.

Planowany termin zakończenia robót to 20 listopada.

6 komentarzy

  1. Witam,
    Niestety z kompleksowego remontu nici. Brakuje pieniędzy. Aktualnie do remontu idą tylko obiekty inż. oraz tory i przejazdy. Sieć trakcyjna, perony itd. zostają bez zmian.

  2. Co znaczy brak pieniędzy, pieniądze są tylko to wymówka aby ktoś chyba na lewo wziął różnice , były na to pieniądze wygospodarowane i remont bez modernizacji sieci i peronów to tak jak wypolerowanie starego gruchota.

  3. Bez super peronów ale z normalną prędkością też można jeździć. Byle by tylko czas przejazdu znacząco skrócili.

  4. Może redakcja skomentuje przetarg, który ukazał się na stronach PKP PLK odnośnie tegoż remontu…

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *