Wraca normalna kolej do Żywca

Czekaliśmy na ten dzień półtora miesiąca. I w końcu nadszedł. Na linii 139 pomiędzy Bielskiem-Białą a Łodygowicami został przywrócony ruch kolejowy. Jednym torem, ale został przywrócony. . 


Nic dziwnego, że jak tylko uwinęliśmy się rano z innymi obowiązkami, natychmiast skierowaliśmy się w kierunku Bielska, by na własne oczy przekonać się jak wygląda kolejowy świat po południowej stronie tamtejszego tunelu.

Wrażenia? Choć jak było wyżej, ruch odbywa się jednym torem, tym w kierunku Bielska-Białej i dalej Katowic, to widać ogrom pracy włożonej w modernizację.  Przed przystankiem w Lipniku dojrzeliśmy tablicę z numerem 10 co oznacza, że pociągi będą tam jeździć 100 km/h. Piszemy jednak o czasie przyszłym, bo podróż na oddanym pasażerom odcinku jest na razie znacznie wolniejsza.

Choćby dlatego, że na torze w kierunku południowym jest jeszcze wiele do zrobienia. Więcej,  w okolicach stacji Wilkowice Bystra trzeba jeszcze ten tor położyć, zamontować jeden z rozjazdów. Upłynie jeszcze trochę czasu zanim pociągi wrócą w pełnym wymiarze rozkładowym do ruchu po dwóch torach. Ile? Tego nie podejmujemy się określić.

Ponadto, ekipom remontowym pozostaje jeszcze ukończenie peronu na przystanku Bielsko-Biała Mikuszowice. Jutro przedstawimy kilka zdjęć z okolic stacji Wilkowice Bystra,  by pokazać Wam jak jednak zmieniło się to miejsce w ciągu ostatnich kilku miesięcy, ale też i to, ile trzeba jeszcze zrobić w celu definitywnego zakończenia zadania.

Najważniejsze jest to, że ruch kolejowy w kierunku południowym z Bielska-Białej został przywrócony. Z tego co dowiedzieliśmy się w Kolejach Śląskich, w związku z brakiem możliwości krzyżowania pociągów na stacji Wilkowice Bystra pozostaną jeszcze dwa kursy poranne, po jednym w każdą stronę, pomiędzy Żywcem a Bielskiem-Białą w formie Zastępczej Komunikacji Autobusowej.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *