Utrudnienia na S4, S5 i S6

Fatalnie zaczął się czwartek na torach województwa śląskiego. Krótko przed godziną 6 w Katowicach Piotrowicach pociąg PKP Intercity potrącił osobę postronną ze skutkiem śmiertelnym. Zdarzenie spowodowało kolosalne kłopoty z dojazdem do Katowic z południowej części województwa.


Skutkiem potrącenia, od godziny 6 całkowicie został wstrzymany ruch kolejowy pomiędzy Katowicami Ligotą a Tychami. Kolejom Śląskim udało się kilka pociągów skierować drogą okrężną przez Mikołów i Orzesze Jaśkowice. Inne,  tak jak niektóre połączenia linii S4 kursują wyłącznie na trasie Katowice – Sosnowiec.

Kilka relacji lokalnych, szczególnie tych które znajdowały się w pobliżu feralnego kursu pendolino,  które brało udział w zdarzeniu, zostało jednak „uziemionych” w Tychach czy Pszczynie. KŚ uruchomiły dla pasażerów tych połączeń Zastępczą Komunikację Autobusową. Z informacji, które do nas napływają, spore zgrupowanie pociągów ma teraz miejsce w Pszczynie, gdzie będą oczekiwać bądż na udrożnienie szlaku,  bądż zostaną skierowane w dalszą drogę objazdami.

Według przepisów na miejscu zdarzenia powinny teraz pracować odpowiednie służby, z prokuratorem na czele.  Dopiero gdy one zakończą działania mające na celu ustalić przyczyny wypadku, wówczas ruch zostanie przywrócony.

AKTUALIZACJA 10:45

Na odcinku pomiędzy Katowicami Ligotą a Tychami w ciągu linii kolejowej nr 139 został przywrócony ruch, jednak pociagi poruszają się tylko po jednym torze.

AKTUALIZACJA 11:00

Od godziny 10.45 pociuągi pomiędzy Tychami a Katowicami Ligotą poruszają się już po obu torach.

O sytuacji pomiędzy Tychami a Katowicami Ligotą na bieżąco informujemy na naszym profilu na portalu Facebook.

ppz: Pszczyna – pociągi w kierunku Katowic czekające na odjazd odjazdem bądź na przywrócenie ruchu na LK 139

4 komentarze

  1. To fakt i to bezsprzeczny. Unieruchomienia tej linii nie mogę też zrozumieć w kontekście problemów komunikacyjnych Katowic i problemów z dojazdem z południa do centrum. Drogi zakorkowane, a istniejająca linia kolejowa wraz z peronami zarasta trawą.

  2. No właśnie, przez Mąłkołowiec do K- ce Ligota są tory ale nie przejezdne od lat bo PLK ma je pod sobą. Potem sie dziwią niektórzy dlaczego tak tej PLK-i nienawidzę.

    1. Władzom Katowic też się dziwię, że nie lobbują na rzecz rozwoju kolei w tym mieście. Jest plan budowy tramwaju na południe, który ma biec przez las, a tymczasem mamy gotową linię – Katowice – Ligota – Ochojec – Kostuchna – Szopienice – Katowice. Wystarczy dorobić małą łącznicę w Szopienicach, zagęścić przystanki i jeździć!

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *