Szybciej z Suchej do Chabówki

PKP PLK zapowiada kolejną inwestycję dzięki której podróżni zyskają lepszą obsługę na 7 stacjach i przystankach między Suchą Beskidzką a Chabówką. Będą przebudowane tory, mosty, nowe urządzenia oraz zwiększony poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Zarządca infrastruktury.ogłosił szacowany na ćwierć miliarda złotych przetarg na remont linii kolejowej nr 98.


Mowa o projekcie  „Prace na odcinku linii kolejowej Sucha Beskidzka – Chabówka”. To ostatni z trzech podstawowych przetargów ogłaszanych dla realizacji inwestycji na trasach do stolicy Tatr. W realizacji są już prace za ponad pół miliarda na odcinki linii Skawina – Sucha Beskidzka i Chabówka – Zakopane.

W ramach zadnia na linii nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka przebudowane będą perony na 7 stacjach i przystankach. Podróżni, w tym osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się, zyskają lepszą obsługę, w miejscowościach Sucha Beskidzka, Osielec, Bystra Podhalańska, Jordanów, Skawa, Skawa Środkowa, Chabówka. Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Będą też lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane. Na stacjach, wyposażonych w kładki dla pieszych, jak np. w Suchej Beskidzkiej dobudowane zostaną windy.

Prace na linii Sucha Beskidzka – Chabówka to także wymiana torów na długości ponad 31 km. Planowana jest również przebudowa kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych – 90 przepustów, 27 mostów i 3 wiaduktów. Na 26 skrzyżowaniach będą zamontowane urządzenia samoczynnej sygnalizacji m. in. w Suchej Beskidzkiej, w Makowie Podhalańskim, w Osielcu, w Jordanowie, w Skawie i w Chabówce.

Inwestycja na linii Sucha Beskidzka – Chabówka ma kosztować blisko 258 mln zł. Zadanie jest częścią większego projektu wartego ponad 930 mln zł netto -„Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane”. Realizowane są już prace za 192 mln zł netto na linii nr 97 Skawina – Sucha Beskidzka oraz za 330 mln zł netto na linii nr 99 Chabówka – Zakopane.

Efektem inwestycji realizowanych na zakopiańskiej trasie kolejowej, będzie skrócenie czasu jazdy na szlaku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. W przypadku przejazdu z Krakowa do Zakopanego zysk wyniesie blisko 60 minut – z 3 godzin do nieco ponad 2 godzin. Zakończenie wszystkich prac planowane w roku 2023.

Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

fot. PKP PLK

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *