Powracający przetarg dla odcinka linii nr 140

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe właśnie ogłosiła przetarg na wykonanie prac na odcinku Katowice – Rybnik linii kolejowej nr 140. Inwestycja ma na celu zwiększenie przepustowości danego odcinka. Jednak powstanie mijanka na stacji Łaziska Górne Brada.


Po nieudanym przetargu na mijankę w stacji Łaziska Górne Brada, temat wraca pod zamówieniem, który dotyczy wykonania prac na odcinku Katowice – Rybnik linii kolejowej nr 140 (Katowice Ligota – Nędza) w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych – Region Śląski”.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz przebudowa linii kolejowej nr 140 od km 14.300 do km 15.400 i km 27.850 i km 28.350. Inwestycja obejmie m.in. odbudowę nawierzchni kolejowej w torze nr 3, zabudowę rozjazdów nr 501 i 502 oraz przebudowę peronu dwukrawędziowego w stacji Łaziska Górne Brada, wymianę rozjazdu nr 20 na podg. Czerwionka Dębieńsko, przebudowę obiektów inżynieryjnych tj. wiaduktu w km 14.414, przepustów w km 14.618 i km 15.162 oraz mostu w km 28.002.

Wartość zamówienia szacowana jest na 20 mln netto. Termin zakończenia realizacji został określony na 20 grudnia 2019. Oferty można składać do 25 czerwca br.

3 komentarze

  1. Przy poprzednim przetargu najkorzystniejsza oferta na wykonanie robót to 19,5 mln brutto, ale na samą „Bradę”. Teraz jest 20 mln netto, ale musi wystarczyć na „Dębieńsko” 🙂 Oby się udało…

  2. Czyli przebudowa realnie w przyszłym roku, a w tym roku projektowanie? Zatem wszystko opóźniło się o kolejny rok.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *