Autobusem wzdłuż linii 90

Drugiego dnia zaplanowanego na ponad pół roku zamknięcia linii kolejowej nr 90 Zebrzydowice – Cieszyn postanowiliśmy sprawdzić jak funkcjonuje Zastępcza Komunikacja Autobusowa pomiędzy tymi miejscowościami. Wszak, chcąc nie chcąc, będziemy tutaj zdani na tą formę „transportu” kolejowego z racji remontu infrastruktury przez najbliższe niespełna 200 dni.


Autobus czekał na nas już kilka minut przed rozkładowym odjazdem przy jednym ze stanowisk cieszyńskiego dworca. Podkreślamy słowo „autobus” a nie „bus” bo kilkanaście dni temu przekonaliśmy się jak istotna jest różnica miedzy tymi rodzajami pojazdów w przypadku wysłania ich na dowolnej linii w formie ZKA. Zapisaliśmy plus.

Potem dość sprawnie (wszak Trzej Bracia wyjeżdżają z Cieszyna, gdy nasilenie ruchu zaczyna się zmniejszać po porannym szczycie), przez ulicę Frysztacką, udaliśmy się w stronę dzielnicy Marklowice, gdzie pociąg ma planowy postój. Potem Pogwizdów i dalej do Kaczyc. W utrudnieniu, którym jest niewątpliwie ZKA, w Kaczycach trzeba zmierzyć się dodatkowo z utrudnieniem w utrudnieniu. Kilkusetmetrowy odcinek drogi jest w generalnym remoncie i trzeba tu bardzo zwolnić by przejechać po nawierzchni, której nie ma. No i kręcący się wokół robotnicy. Tu jechaliśmy bardzo, bardzo powoli…

Generalnie jednak tragedii nie było. Przejazd z centrum Cieszyna z zabraniem jeszcze pasażerów w Kończycach, na parking przed dworcem kolejowym w Zebrzydowicach zajął nam 34 minuty, co w zupełności wystarczyło, by zameldować się w czekającym tam 34WEa na kilka minut przed zaplanowanym odjazdem. Na torach poszło już sprawnie i gładko i krótko przed 9.40 Trzej Bracia skończyli bieg w Katowicach.

Za nami też rozwiązane pierwsze wątpliwości. Autobus dowiózł na pociąg w Zebrzydowicach, nieco ponad 10 osób, ale dzisiaj za wcześnie jeszcze mówić, czy przez najbliższe pół roku ludzie, z racji konieczności przesiadki, zrezygnują z Trzech Braci czy Olzy. Na razie jest nadzieja, że tak się nie stanie…

ppz: Zebrzydowice –  Z autobusu na dworzec i potem na pociąg

3 komentarze

  1. Sprawdźmy lepiej jakie będą efekty zamknięcia aż na 6 miesiecy lini z Zebrzydowic do Cieszyna. Bo jak podaje portalpasazera.pl czas jazdy ma sie w wyniku remontu skrócić az o 3 minuty!.
    Proszę zainteresowanych o sprawdzenie jak będzie faktycznie po grudniowej korekcie rozkładu jazdy?

    Jakie szczegółowe prace będą wykonywane na zamkniętym odcinku linii kolejowej?

      1. Bo skrócenie o trzy minuty to efekt likwidacji ograniczeń doraźnych, aby podwyższyć prędkość na całej LK90 PLK musi wpisać nową prędkość do tzw „bazy pos” i dopiero wtedy, najczęściej od nowego rozkładu jazdy następuje jej podwyższenie. Owszem bazę pos można zaktualizować już od grudnia, ale ktoś musi tego dopilnować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *