Przetarg Czechowice-Dziedzice – Oświęcim rozstrzygnięty

W ubiegły piątek PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 93 na odcinku Czechowice-Dziedzice – Oświęcim.


Po długich oczekiwaniach i burzliwych przejściach przetarg pn. Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice na odcinku Oświęcim – Czechowice Dziedzice w ramach projektu POIiŚ 2014-2020 nr 5.1-12 pn.: „Prace na linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice Dziedzice” został rozstrzygnięty. Swoje oferty złożyło 5 firm z czego jedna z propozycji została odrzucona. Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez firmę PORR Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie. W ocenie kryteriów otrzymała ona 98 punktów na 100 możliwych:

1. PORR SPÓŁKA AKCYJNA – OFERTA WYBRANA
ul. Hołubcowa 123
02-854 WARSZAWA
– Cena brutto: 608 850 000,00 PLN
– Pełna ocena: 98 punktów

2. ZUE S.A.
– Cena brutto: 687 339 042,55 PLN
– Pełna ocena: 52,83 punktów

3. Trakcja PRKiI S.A.
– Cena brutto: 610 663 122,52 PLN
– Pełna ocena: 96,87 punktów

4. Konsorcjum – Budimex S.A. i PKP Energetyka S.A.
– Cena brutto: 710 066 554,05 PLN
– Pełna ocena: 43,43 punktów

5. Konsorcjum – Rover Rail Sp. z o.o., Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o., Aldesa Construcciones S.A., Rover Alcisa S.A., Roverpol Sp. z o.o.
OFERTA ODRZUCONA

Zwycięski oferent oprócz najniższej ceny, zaproponował najkrótszy termin realizacji, czyli 35 miesięcy na 42 miesiące, które Zamawiający wyznaczył jako maksymalny termin realizacji zamówienia.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz przebudowa dwutorowej linii kolejowej nr 93 na odcinku od km 24,053 do km 44,950 – tor nr 1 oraz od km 24,017 do km 44,950 – tor nr 2 z przebudową stacji Oświęcim wraz z obiektami inżynieryjnymi i przejściami, przejazdami kolejowo-drogowymi, drogami (z infrastrukturą towarzyszącą), wzmocnieniem i zabezpieczeniem gruntów, peronami i dojściami, obiektami kubaturowymi, siecią trakcyjną i powrotną, energetyką nietrakcyjną, infrastrukturą kolidującą oraz urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacją.

Po zakończonej inwestycji pociągi pasażerskie pojadą maksymalnie 120 km/h, zaś pociągi towarowe 80 km/h. W tym celu część odcinka przejdzie rewitalizację a część modernizację z racji prędkości konstrukcyjnych wynoszących 80 km/h i 100 km/h.

2 komentarze

  1. Przypomnę, że Porr również rozpoczyna generalny remont całej linii kolejowej od Katowic Ligoty do Tychów. Firma widzę, że jest bardzo dobrze zorganizowana. Maszyny i sprzęt nowoczesny. Ciekawe czy po remoncie linii 93 linia S8 zostanie przedłużona z Oświęcimia do Czechowic Dziedzic.

    1. Odcinek od Szczakowej do Trzebini też robią (LK 133), i jest wrażenie że się naprawdę uwijają z robotą tam.
      Odnośnie tego co będzie po wykonaniu przetargu to jest jak dzielenie skóry na żywym niedźwiedziu (wiem, że czasem trzeba, ale ile można), mamy prawie 3 lata czekania.
      Na odcinku (Katowice-) Mysłowice-Kraków też po finalnym skończeniu modernizacji i rewitalizacji linii może być ciekawie jeśli o przewoźnika chodzi (KMł+KŚ czy IC).

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *